Hur någon bara kan försvinna?

Känner att jag behöver skriva av mig.
En 22-åring är fortfarande försvunnen här på ön.
Det har framkommit mer detaljer...

Förra tisdagen betedde han sig konstigt enligt vänner och familj.
Han hade gått över till Picnic bay och knackat på en random dörr till ett hus.
Dom ringde polisen som kom och plockade upp 22-åringen och körde hem honom.

Det måste ju finnas mer här? Vad sa han? Varför knackade han?
Polisen noterade inte någon signal på mental health, släppte av honom hemma.

Nästa dag mellan 10-11 så har han setts gående mot en bush-walk-track och kom inte hem den kvällen.
Klädd i shorts, t-shirt, hoodie och keps.
Det var 8 grader och duggregn den natten till torsdag.

På torsdag börjar sökandet och det är oklart om det var den dagen eller fredagen man hittar hans t-shirt och keps 1.5km upp denna bush-trail. Men i övrigt inga spår av honom.

Polis, brandkår, ses, volontärgrupper samt drönare och helikopter är nu inne på sjätte dagen. Snart lär man sätta in sjöräddningen också för att scanna runt ön.
Man har gått igenom timmar av kameramaterial för att hitta om han stigit på färjan till fastlandet men det verkar inte finnas anledning att tro att han lämnat ön..

Det är så märkligt. Men också, mer än 60% av ön är orörd national park och mycket svår terräng om man lämnar vandringslederna... nål i höstack...

Bild är på ön. Grön prick är var han bor. Röd prick är var han knackade dörr.
Blå prick var man hittat hans kläder och var de som mest söker efter honom..
20220719_075626.jpg
 

Folk försvinner ju hela tiden. Och du skriver ju om svår terräng...

För ett par år sen försvann en man här i byn. Det letades enormt mycket, även med hund. Några månader (?) senare hittades han liggande inne i byn, hade väl blivit översnöad nästan direkt.

Ni har väl ingen snö 😅 men i svår terräng kan det ju vara svårt att hitta folk. Och dessutom vatten.
 
En vän till mig försvann för tio år sen, man misstänker dock brott i samband med försvinnande. Men vännen är fortfarande inte hittad.
Med den terrängen du beskriver är det inte alls svårt att försvinna. Min vän försvann i södra skåne.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker ofta på den unge mannen som försvann här på ön förra året. Det är en liten ö men med över 50% national park och oändliga...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp