Hur ofta visiterar ni?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Dam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 1 714
Sv: Hur ofta visiterar ni?

Kollar mina hästar en gång om dagen om de har vilodag och ska de ridas blir det två gånger...

Så oftast blir det två gånger om dagen.:D

Varje dag när jag tar in hästen eller/och efter ridning.
Kratsar hovarna gör jag när jag tar in hästen, före ridning, efter ridning.

Med risk för att bli halshuggen... :crazy:

Jag har hästarna hemma på gården och kollar bara av dem innan ridning. Så om jag inte rider på några dagar så blir de inte visiterade, däremot så ser jag dem på håll i hagen nästan dagligen.

//Tokan

du e inte ensam.
mina ser jag från fönstret så jag håller nåt så när koll på dem.
de fodras varje kväll och då kollar jag allmän tillståndet och att de inte har blödande sår osv men jag känner inte igenom dem och sånt där, bara när de ryktas.

Med tanke på vilken olycksfågel min pålle är så kollar jag honom ofta. Känner över honom lite snabbt varje gång jag är där samt en eller två gånger extra noga/dag. Är i stallet kanske 3-5 ggr/dag så det blir en del. :D:angel:

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 141
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 847
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 783
Senast: 13579vas
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 094
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka