Hur öppnar man ett låst hemmanätverk?

sita

Trådstartare
Vi bor på en gård utan närmare grannar så det är nog okey att köra med öppet nätverk. Sonen (10 år) har ofta kompisar hemma och dom spelar Nintendo DSi tillsammans. Nu kom han och ville spela online. Hur vi än gör så kommer vi inte in på nätverket för att det är låst. Vi har tryckt in koder hit och dit men det hjälper inte så min fråga är hur öppnar jag nätverket igen?

Sv: Hur öppnar man ett låst hemmanätverk?

Kollar i manualen! ;) Skämtåsido, du får logga in på routern och ändra där, hur exakt du gör är beroende på märke/modell. Brukar vara så enkelt att du i webbläsaren skriver in 192.168.0.1 eller liknande, men som sagt beror på...

Sv: Hur öppnar man ett låst hemmanätverk?

har du valt rätt krypteringstyp? det finns ju en handfull att välja på för det mesta och med felkrypteringstyp vald vid anslutning kommer det inte fungera.

du loggar in på din trådlösa nätverkspunkt/router eller vad du nu har och så väljer du att stänga av krypteringen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 547
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 990
Senast: Tofs
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 632
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S