Hur organiserar ni tävlingar??

T

traff

Vore jättetacksam för info om hur ni organiserar tävlingar. Vi planerar ett meeting, fre - sön men har ingen erfarenhet. Jättetacksam om ni vill delge er erfarenhet så att alla ryttare får möjlighet att åka till ytterligare en tävling.
Om ni inte vill lägga ut allt för alla kan ni väl mail mig direkt?
Kram från en optimistisk tävlingsarrangör!!!!!!!!!!!!1
 
Ett förslag är att ni börjar med att arrangera en EN DAGARS tävling, det kan vara väl så mycket jobb med det om man inte har någon vana, tror många gör felet att de ska slå på stort redan från början och så blir det pannkaka av alltihopa.
 
Vad är det för typ av tävling?
Det första ni behöver göra är att ansöka om tävlingsdatum hos distrikt/förbund, sen se till att boka in funktionärer som domare, banbyggare, överdomare etc.
Kolla datum när proppen ska skickas in.
Fixa tillstånd hos polisen för evenemanget.
Sen återstår att ordna funktionärer till alla poster och ha tävlingsplatsen iordning till tävlingen.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 612
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp