hur räkna arbetslivserfarenhet?

• Skola & Jobb
  • Trådstartare Trådstartare Osthyvel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 044
O

Osthyvel

Tanken är att söka vidare på YH där man kan komma in på lägre kurstid om man har viss tids arbetslivserfarenhet.

Timvikarie mellan mars 2010 till april 2011. Vet inte procenten inom det specifika yrket.
Timvikarie mellan september 2011 till november 2011. Vet inte procenten inom det specifika yrket.

Sen april 2012 så är jag på samma tjänst, inom det specifika yrket. Sjukskriven från april 2013, arbetade 2 veckor sommaren 2013, sen sjukskriven igen. Direkt efter sjukskriven blev det havandeskapspeng och sen föräldraledighet.

Är min arbetserfarenhet bara 1 år fast jag arbetat till och från sedan mars 2010 ? Eller får jag räkna med de 15 månaderna som jag varit timanställd?

Tex som texten ur programmet säger:
  • Som särskilda förkunskaper för att kunna tillgodogöra sig utbildningen krävs minst X års yrkeserfarenhet inom X X.

Som jag har fått det förklarat för mig (också YH-utbildning) så ska det motsvara 100% inom tidsrymden. Har du arbetat exempelvis 50% måste du alltså ha arbetslivserfarenhet från dubbel så lång tid.

Det kan säkert variera mellan skolorna.

Tack :) Det var bra att känna till att man kan dubbla tidsrymden för att motsvara deras krav.

Absolut, det ska jag göra.

Skiljer mycket redan i ansökningsvillkoren mellan olika skolor. Vissa kräver X antal arbetslivserfarenhet för att ens få söka medan några skolor bara kräver vanligt gymnasiebetyg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Blev lite paff idag på jobbet, en tjej där berättade att hon hade en rad (alltså schema) på 75% fram tills sommaren. Detta gjorde mig... 2
Svar
36
· Visningar
3 990
Senast: chio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31