Hur sent får Proppen läggas ut ?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Charmelione
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 889
C

Charmelione

Precis som rubriken lyder - Hur sent får proppen till en tävling läggas ut ? Alltså om det finns något visst antal dagar / veckor innan själva tävling är ?

Blev lite fundersam när proppen till en tävling som ska vara den 30 April, fortfarande inte har kommit ut :confused:

Sv: Hur sent får Proppen läggas ut ?

Den proppen borde ju legat ute nu, efterssom man ska hinna anmäla sig till tävlingen, för sista anmälningsdag brukar ju vara ca 1½ veckor innan. Men det kanske inte blir nån tävling efterssom proppen ej är ute, eller så kommer den till veckan då det är påskhelg nu.
Den ligger inte ute på klubbens hemsida då? (om du har kollat på tävlingsterminen för ditt distrikt o inte hittat den där dvs...) Annars så kanske du kan maila till klubben o fråga?!
Lycka till
/anna

den ska vara ute 1 månad innan tävlinge är om jag inte minns fel mvh lotta

En rekomendation från SvRF är att proppen ska ligga ute 3 månader före tävlingens början. Jag vet med mig själv att jag ofta är sen att skriva våra proppar, men man har oftast runt en månad på sig att anmäla till våra tävlingar ändå.

Det är ju klubben som går miste om tävlande, då många väljer en annan tävling istället om de inte finns någon propp.

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Amha
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
57
· Visningar
1 714
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 648
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V