Hur ser era -05:or ut?

AthenaAvalon

Trådstartare
Tänkte det kunde vara roligt med en tråd där man kan jämföra sina -05or med varandra, ge kommentarer på exteriör och framför allt jämföra halvsyskon med varandra. Hittade ingen tråd med bilder utan mest vad man gör i utbildningssyfte med sina 2-åringar.

Här kommer min iallafall e: Camiell-Flamingo Z ue: Swift 690 - Crown Point xx.

Just nu går han på hingstbete med 9 andra tvååringar utanför Flyinge. De har precis i veckan börjat stödfodras. Han är ca 1.65 i mankhöjd. Mamman är en ädel modell med 1/4 fullblod i sig. Till hösten ska han ridas in av beridare och sedan har ett till skönt sommarlov innan det är dags för svårare uppgifter.

Vad tycker ni? Ser han ut som era i hull och exteriör?

Photo_639_564275.jpeg

Photo_639_564279.jpeg

Photo_639_564276.jpeg

Photo_639_564274.jpeg

Photo_639_564277.jpeg

(Med reservation för att det är förbaskat svårt att ta kort med mobilen på 10 ungdjur som vägrar stå stilla!)

Sv: Hur ser era -05:or ut?

Han påminner mycket om min 05:a. Min är e. Richfield -Briar.
Han växer fortfarande, är nu ca 1.64. Har ännu inte börjat stödutfodra då gräset fortfarande är rikligt. Jag planerar att börja
hänga på honom nu i höst och en uppsittning. Vintern får han
vila och äta. Sen beror det på hur han ser ut i vår. Kanske behöver han ytterligare ett halvår innan inridning. Givetvis får han bekanta sig med sadel och träns och tömkörning.
Är lite rädd att börja för tidigt - innan kroppen är riktigt färdig.

Om du går in på hästhantering och sedan unghästträning så finns det en tråd om 05:or,,där skriver vi om allt och visar bilder osv.

Om du går in på hästhantering och sedan unghästträning så finns det en tråd om 05:or,,där skriver vi om allt och visar bilder osv.

Ah! Jag letade som en galning tyckte jag utan resultat. Nog tyckte jag det var lite konstigt att det inte fanns en liknande tråd sedan innan... dit ska jag genast kolla in =)

Ja precis, kolla in Hästhantering -> Grundutbildning -> "Hur går det för era 05or?"

Min dam ser fysiskt sett ganska färdig ut.
Är dryga 165 (kanske närmare 167-168?) men har inte vuxit mycket alls i sommar... Dock lite bakhög nu igen, kanske kommer någon cm till?

Rubinrot - Gauguin de Lully

Pyskiskt är det dock fortfarande en ganska liten häst, men det får ta den tid det tar att bli vuxen!

Bild från idag, lite mörk:

13581859.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka