Bukefalos 28 år!

Hur ser eran .... ?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur ser eran drömanläggning ut?
Vad skulle ni vara beredd att betala för det en plats på sådan?
Vad skulle ni vara beredd att betala för en plats på en drömanläggning men där ni betalar för allt utom foder och strö, men foder och strö finns ändå plats?
Vilken service vill ni ska ingå?
 
Sv: Hur ser eran .... ?

På min drömanläggning äger jag alla hästar och bestämmer således.
 
Sv: Hur ser eran .... ?

Hur ser eran drömanläggning ut? En mindre anläggning, lättskött, välpanerat, stora hagar, stort sommarbete, lösdrift med tillhörande boxar, ridhus,ridbana, bra o många ridvägar. En komplett träningsanläggning med både häst och människa i fokus men framförallt hästarnas boendemiljö ska vara optimal

Vad skulle ni vara beredd att betala för det en plats på sådan?
Helt beroende på hur det ser ut, om det är nybygge, fräsct etc. 2-5000/mån

Vad skulle ni vara beredd att betala för en plats på en drömanläggning men där ni betalar för allt utom foder och strö, men foder och strö finns ändå plats?
Som ovan

Vilken service vill ni ska ingå? Fodertillgång, strötillgång, viss tillsyn och även gärna mockning av lösdriften. Allt tyngre arbete ska skötas med maskiner
 
Sv: Hur ser eran .... ?

Min dröm är givetvis att äga en egen anläggning ala Tullstorp :d:love: med anställda så att man bara behöver gå runt i snygga ridbrallor och slå med en svindyr piska på låret lite strängt om det skulle råka hamna ett dammkorn fel någonstans! ;):D:D

Men skulle jag skaffa häst om ett tag igen så skulle jag vara ypperligt nöjd med:

Ridhus (STOOOOORT)
Manege
BRA ridvägar (trygga grusvägar, bra skog, strand osv!)
Ett luftigt och fräscht stall med STORA boxar och jag vill själv kunna välja strö.
Jag vill ha möjlighet att välja stråfoder alt att det finns ett BRA hö på gården.
Kraftfoder och sådant köper jag gärna själv men vill ha praktiska förvaringsmöjligheter (mycket hyllor och fack)
En ordentlig sadelkammare med massor av förvaringsmöjligheter, jag hatar att knö!

Skritt, spolspiltor, solarium, olika typer av hagar, personal som gör det man ber dom om (benskydd i hagen av & på samt täcken likaså)

Ja, det finns så mycket, men jag vill kunna lämna min häst en vecka och X skall bli omskött till perfektion (som om jag var där) och när jag är där så vill jag känna trygghet och att man är välkommen! :)

För detta skulle jag absolut kunna lägga 5000kr/mån! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ser eran .... ?

Tyckte du sammanfattade det rätt bra.
Jag skulle vilja ha tillgång till en lösdrift också, till min ena häst och han kan inte gå på fri tillgång och båda mina hästar måste äta hö..


Men alltså.. haha, skulle jag få allt det för 5000, skulle jag flytta typ imorgon.. fast du kanske inte räknade med att foder skulle ingå..
 
Sv: Hur ser eran .... ?

En lösdrift med stora hagar (10-15 hektar) uppdelat på sto och valack hage.
Ska finnas hö stationer.

Ridhus
Galopp slinga
Paddock
Gräsbana
Skrittmaskin
Hinderpark, stor.

Uppvärmd skötselplats
Spolspilta.

Har alltid haft hästarna hemma eller lånat mark från någon granne så har dålig insyn i vad rimligt pris är.
 
Sv: Hur ser eran .... ?

Hur ser eran drömanläggning ut?
Active stable med ett mysigt litet stall som används vid behov och såklart sadelkammare med ett litet fikarum. Inte så stort. Hästens levnadsstandard ska vara i fokus och allt ska vara luftigt och bra.
Flertalet ridvägar med mycket skog och trevliga häst-anpassade slingor.
En liten ridbana samt ett stort ridhus som ligger inom rimligt avstånd. Korall.

Vad skulle ni vara beredd att betala för det en plats på sådan?
Runt 2500kr skulle jag tro.

Vad skulle ni vara beredd att betala för en plats på en drömanläggning men där ni betalar för allt utom foder och strö, men foder och strö finns ändå plats?
Upp till 5000kr beroende på mitt jobb.
 
Sv: Hur ser eran .... ?

Inte för stor anläggning. Plats för kanske 10-15 hästar.

Stora boxar med bra ljusintag, helst med fönster i alla boxar. Breda stallgångar, spolspilta, solarium, skötselplatser så man slipper stå i stallgången.
Rymlig sadelkammare med bra förvaringsplatser
Varmt fikarum med micro, rinnande vatten och kylskåp.
Toaletter
Omklädningrum med dusch skulle vara en stor bonus.
Bra förvaringsmöjligheter till foder och strö. Bra hö på gården.

Stora grusade vinterhagar med vindskydd och thermobar så vattnet inte fryser.
Ännu större sommarhagar.
Stor belyst ridbana som plogas vintertid.
Stort ridhus
Bra kör och ridvägar. Terränghinder skulle verkligen uppskattas.

Personal som verkligen gör det man ber om. Byter täcken, tar av och på benskydd. Går igenom hästen vid in- och uttag.

Inte för långt hemifrån och med bra bussförbindelser så man slapp betala en förmögenhet i bensinpengar.

vad jag kan tänka mig betala? ingen aning, en hel del.
 
Sv: Hur ser eran .... ?

Hur ser eran drömanläggning ut?
Är i full gång med att bygga min "drömanläggning".
* Stort, luftigt ridhus (klart)
* Stall för inackordering med stora fräscha boxar där alla har öppningsbara fönster (klart, tot 21 box)
* Avelsstall, stall med 8 avelsboxar (bygglov är påbörjad)
* Stor fin paddock (Klar)
* Ridslinga (klar)
* "Tävlingstall med 20 boxar (framtidsprojekt)
* Stora, gröna beteshagar till alla hästar (klart)
* Isoleringstall (påbörjat)
* Stort vackert hus (bygglov är påbörjat)

Så totalt: Modern anläggning där häst och ryttare står i centrum. Bra vinterhagar och stora sommarhagar (bete). Mycket bra träningsmöjligheter samt nära till storstan. Totalt ca 55 hästboxar.

Vad skulle ni vara beredd att betala för det en plats på sådan?
Ja, en hel del..

Vad skulle ni vara beredd att betala för en plats på en drömanläggning men där ni betalar för allt utom foder och strö, men foder och strö finns ändå plats?
Hade jag bara haft en häst, så 5-6000:- ink moms

Vilken service vill ni ska ingå?
Ingen, men det bör finnas möjlighet att köpa till om man så önskar. Jag gör helst allt själv, men ska man åka bort eller dylikt bör man kunna få hjälp emot betalning.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 119
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 345
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 759
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp