Hur ser liner-fästena ut?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har ett par hansbo utetäcken typ 100g med halvhals.
Råkade hitta en såndär "liner" i samma storlek och samma märke i en realåda för nästan inga pengar alls. Mina täcken har givetvis inga fästen för en liner, men jag tänkte att det inte kan vara särskilt svårt att ordna själv.
Är det någon som har ett Hansbotäcke med fästen för liner, som kan visa mig hur de ser ut? (lämpligen med en bild...)
 
Linersfästet är en rektangulär metallbit i halslinningen på skaltäcket på vardera sida. Linersen har kardborr du trär igenom dessa.

Men helt ärligt, de sitter ändå. Har inte fäst linersen på ett enda av mina täcken i framkant.

Och i bakkant har linersen hakar du knäpper fast i öglorna för svansremmen på skaltäcket. Sitter kanon!
 
42D4584C-991B-4FB1-A7E8-B1968DCD41C0.jpeg
 
Nu har jag bara Horseware men jag använder mina liner även under täcken utan fästen för liner. De kan fästas baktill i ringarna för svanssnöret på dessa, och framtill knäpps de som ett vanligt täcke. Fästena underlättar mer när man ska lägga på täcket, men jag överlever utan. :)
 
Jag har också bara HW-liners. Men använder de även under täcken utan linerfästen. Gäller det hagen så använder jag täckgjord just in case. Men i box och under transport ligger den finfint på plats bara om jag fäster det vid svanssnöret.
 
Antar att HW liners ser annorlunda ut än Hansbos, för den liner jag har (har haft en liknande tidigare också, men det är många år sen så jag har liksom glömt hur fästena ser ut) går inte att spänna som ett vanligt täcke, utan det är ett extra foder som ska sättas fast på täcket för att kunna funka att användas.
 
Antar att HW liners ser annorlunda ut än Hansbos, för den liner jag har (har haft en liknande tidigare också, men det är många år sen så jag har liksom glömt hur fästena ser ut) går inte att spänna som ett vanligt täcke, utan det är ett extra foder som ska sättas fast på täcket för att kunna funka att användas.

Verkar som om Hansbo ändrat, för de nya är mer egna täcken.
 
Enligt deras hemsida så verkar det som om de bara fästs i bakre ringarna.. "Liner HS Comfort fästs med snabbspännen i yttertäckets D-ringar för bensnörena"
 
Skulle tro att hon vill ha bild på ett hansbotäcke, inte ett horseware :) (om de nu inte ser exakt likadana ut i fästena)
Aaargh :o
För mig är Liner = Horsewares liners.
Har inte hängt med i utvecklingen att även Hansbo har sådana täckesvarianter... antog att hon ville fästa Horsewares liners under ett Hansbotäcke :laugh:

Sorry!

Men nu vet alla hur Horsewares linersfästen ser ut iaf :D

Jag använder Horsewares liners även under andra täcken, bl a Capriole och Hansbo, som saknar fästen. Fäster då bara i svanssnörets ringar. Sitter perfekt.
 
De jag sett har bogknäppe fram. Dvs knäpps i sig själv fram. Inte i skaltäcket.

Men möjligt de har olika modeller.
Det jag har köpt går inte att knäppa ihop i bogen. Det är bara ett extrafoder att fästa inuti täcket.
Antar att HW liners ser annorlunda ut än Hansbos, för den liner jag har (har haft en liknande tidigare också, men det är många år sen så jag har liksom glömt hur fästena ser ut) går inte att spänna som ett vanligt täcke, utan det är ett extra foder som ska sättas fast på täcket för att kunna funka att användas.
som jag skrev ovan, jag har haft ett täcke med fästen för liner för flera år sedan, ett typ likadant. Men jag minns ju inte hur det såg ut.
 
Det jag har köpt går inte att knäppa ihop i bogen. Det är bara ett extrafoder att fästa inuti täcket.

som jag skrev ovan, jag har haft ett täcke med fästen för liner för flera år sedan, ett typ likadant. Men jag minns ju inte hur det såg ut.

Frågan är om du kanske har en äldre - eller sprillans ny modell.

Men generellt så de liners som fästs i fram brukar fästas i halslinningen eller vid bogknäppningen på skaltäcket. Halslinningen går ju bort på ett halvhalstäcke dock

Kan du lägga upp bild på linerns fäste så kanske det är lättare?
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 578
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 120
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 070
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
3 982
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp