Hur ser man om en sadel passar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 863
Sv: Hur ser man om en sadel passar?

det man kan göra är att man kollar så att den inte klämmer någon stans, främst framme vid bogen. försöka att se hur den ligger på ryggen. men det finns utbildade människor till sånt så jag skulle själv åka till en sån, sadelutprovare.:bump:

Lycka till:banana:

okej ne joo det finns en här i bureå men jag ska nog fråga henne men tack nu vet jag iallafall litegrann:) :bump:

snuttis_linsan skrev:
okej ne joo det finns en här i bureå men jag ska nog fråga henne men tack nu vet jag iallafall litegrann:) :bump:

Lite är bättre än inget!!!:rofl:

Ta kontakt med en utprovare, det är lättare att du lär dig av en person som kan visa dig på plats på din häst med olika sadlar så du lär dig litegrann.

Liknande trådar

Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Johannna1
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Puh
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka