F
fjordinghanna
Jag har märkt att den sadel som passar mig(kort) o hästen bra, inte alls främjar en god sits hos lite längre ryttare. De lite längre ryttarna sitter mer på bakvalvet skulle man kunna säga. Jag har en allround sadel 16.5 tum, o hästen kan nog inte ha en så mkt längre sadel. Jag prövade att ta bort knästöden, det vart lite bättre, men ändå så kommer knäna framför sadeln när exempelvis min syster(lång) ska rida.
Är det en mer framåtskuren sadel som är mer optimalt för dessa ryttare? Tror att det kanske inte skulle passa min häst med det(fjording). Är en kort allround sadel sämre för en lång ryttare än en kort dressyrsadel eller en hoppsadel?
hur tänker ni kring detta? hur har ni löst problemet? borde ju vara fler än jag som mött detta problem. För jag tycker inte det verkar så gynnsamt att folk sitter stolsits på min häst..
Är det en mer framåtskuren sadel som är mer optimalt för dessa ryttare? Tror att det kanske inte skulle passa min häst med det(fjording). Är en kort allround sadel sämre för en lång ryttare än en kort dressyrsadel eller en hoppsadel?
hur tänker ni kring detta? hur har ni löst problemet? borde ju vara fler än jag som mött detta problem. För jag tycker inte det verkar så gynnsamt att folk sitter stolsits på min häst..