Hur ska man reagera?

attempt

Trådstartare
Gick på stan idag och stannade till när jag såg en kille (kanske i 30 års åldern) stå och skrika på sin hund.
Hunden var en amstaff och såg ut att vara en valp/unghund.
Han skrek högt upprepade gånger ut den att sitta ner, hunden såg väldigt rädd ut och hade svansen mellan benen. Tillslut gav han hunden en smäll med handen över baken så att baken åkte ner i marken. Hunden reste sig uoo lika snabbt, och då tog killen hunden mellan benen och pressade den fast där så att hunden fick panik och började att pipa.

Folk omkring stog bara och tittade på honom.
Vad ska man egentligen göra i en sån här situation? Jag tror inte att jag skulle våga gå fram och säga till honom själv..

Sv: Hur ska man reagera?

Jag hade inte klarat av att se det, utan hade gått fram och frågat vad han höll på med!

Såg nåt liknande i Nordstan i Göteborg en gång. En förmodligen påverkad kille som stod och sparkade på en ungschäfer, kopplad i en bit snöre. Gick direkt fram till två patrullerande poliser och talade om vad jag sett. Följde med poliserna till platsen och stod jämte dom medan dom pratade med killen. Då stirrar han på mig och väser, "passa dig väldigt noga, vi ses nog snart". Jag tyckte det var så himla otäckt, vad poliserna gjorde med honom vet jag inte. Gick därifrån. Inte konstigt att folk är rädda att blanda sig i. Jag tyckte så synd om hunden.

Usch :crazy:
Låter lite hemskt, Jag hade aldrig gjort så mot min hund.
Om det bara var en valp så ska man ju inte behandla den som om dne redan kan allt och vunnit flera klasser i "lydnad". Inte bokstavligt talat, men iaf. Istället kanske han ju hjälpt hunden. :mad: Och INTE med ett slag på rumpan!

Jag hade nog inte vågat gå fram och sagt till... :cool:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 804
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
3 029
Senast: Takire
·
Övr. Hund Jag har en unghund på 10 månader som under 5 månaders tid har behövt flertalet veterinärbesök på grund av smärtutredning. Ingen klinik... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 100
Senast: Bison
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka