Hur ska man tolka detta?

Masse

Trådstartare
Snart kommer vi att börja med ett nytt grovfoder så jag sitter och letar efter kraftfoder som ska komplettera det. Har hitta ett foder där det inte är angett på samma sätt som hos de andra. Så är det någon som vet hur man tolkar 18 % protein? Normalt så brukar det ju stå i smp/kg

Sv: Hur ska man tolka detta?

Nej, det undrar jag också? sett det på flera fodersäckar samt på någon Lucern säck också...

Det betyder att det är 180 gram råprotein per kg. Hur mkt smältbart rp det är beror på ingående fodermedels respektive smältbarhet. HH

Om man nu bortser från resp smältbarhet, så kan det räknas som ett högt eller lågt proteinvärde?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka