Hur ska western sadlen sitta?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare kamitza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 078
K

kamitza

Har en fråga läste någonstans att sadlen ska sitta 4-5 cm bakom bogbladet.
Gör det något om själv kjolen (Front jockey) ligger på ? Eller vad det nu heter..

Sv: Hur ska western sadlen sitta?

Här vad inte mycket hjälp man fick, Ingen som vet ??

Som jag fattat det så ska man utgå i från bommen och vart själva "lösa lädret" ligger på kvittar (det kan alltså ligga på bogbladet, bara bommen är fri från bogen)... Men jag letar själv western sadel och är minst sagt förvirrad i djungeln och i hur det ska ligga för att ligga riktigt... Så mig kanske du inte ska lyssna på...
???? :confused:

Någon annan? :)

Och hur långt bak får den sitta någon som vet??

I westernforumet gäller samma som på Utrustning...använd sökfunktionen, den frågan är väldigt vanlig...

Så här ligger min:

16679383.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
877
Senast: Nepenthe
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025