Hur skall jag göra?????

B

blondi3958

Jag måste skaffa en ny sadel och tänkte då skaffa en dressyrsadel då jag är mest inriktad på det.
Nu har jag en allround med normalbom som börjar klämma lite på sidorna(ej på manken) :(

Jag Funderar på om jag skall köpa en Sigma dressyr för 1845:- eller spara ca. 3 månader och köpa en Olympic Jessica för 8500:-

Vad tycker ni?
Kan jag rida med min nuvarande sadel 3 månader till ca. 2-3ggr. i veckan ev. mindre.
Jag vet inte vad jag skall göra :cry:
 
ta den som passar bäst=) jag har hööks sadel för 950 och den sitter kalasbra på min häts det är inte alltid den dyraste som är bäst=)
 
jag tycker fortafarande att du skall ta ut en sadelprovare

inte behöver du köpa sadeln som h*n säljer för det
brukar gå på en 500 kr ungefär

hade du gjort det första gången jag rådde dig så skulle du nog slippa vara lite i panik nu, varför dra ut på det?

om sadeln som du har nu trycker så kan du ej använda den, tyvärr

mvh/ Anita
 
Det hade jag tänkt, men min häst är inte så lätt att rida barbacka :(
Men jag skall nog köra honom mäst
 
Nej det har du rätt i men jag provsatt Olymip Jassica igår och blev stött kär, så den siktar jag mot om den passar min häst :crazy:
 
Denna sadel har jag haft i två år nu och den har passat perfekt.
Men nu efter betet har han tjockat på sig lite :(
Men lite konditions träning (körning)så kanske han kan ha den sadeln igen.


Om jag köper en Olympic Jessica så tar jag ut en sadelutprovare, för 8500:- är en förmögenhet för mig och då vill jag att den passar till 100%
Om jag köper en sigma för 1845:- så kan jag köpa en ny sadel om den inte passar.

Jag har ägt tre sadlar i mitt liv och har inte använt en sadelutprovare innan köp.
Men sadlarna har suttit perfect ändå.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 310
Senast: animalasia
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 949
Senast: tuaphua
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp