Hur skall jag långsiktigt bygga upp min häst?

Oj, jag har helt missat att folk har svarat i den här tråden. :D

Nu är han skadad så nu rids han inte sedan en vecka tillbaka. Tycker han har fallit ur mycket nu det senaste så jag har faktiskt börjat ge lucern. Lucern och lite Krafft Muskel (som jag har introducerat gradvis) och lite betfiber för magen. Idag kommer vet. och skall kika på det skadade benet och jag skall då rådfråga om att ev. ge en ny kur med maskmedel. För som sagt, han har fallit ur något väldigt trots fri tillgång på grovfoder, och jag tycker magen är lite "maskbukig". Han är dock avmaskad vid köpet för sju veckor sedan.

hull06_54eaf07eddf2b359d10de99f.jpg


hull04_54eaf0779606ee3abe2f69cb.jpg
 
Oj då, jag hade fått för mig att han var överviktig, men han är ju tvärtom väldigt tunn om hals och bak men med buk. Då var det en annan femma! Jag skulle skicka in maskprov hellre än att avmaska, så att du får ett svar på om det är det och isf vilken mask och hur mkt.

Bra att du ger extra protein. Jag gillar krafft muskel eftersom det är hög proteinhalt och lågt energivärde.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Ajda
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 960
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp