Hur skulle ni gjort?

MizzFail

Trådstartare
jag hyr en stallplats (lösdrift) och nu när det töar så säger dom att vi är skyldiga att ta bort vattnet därifrån för det rinner ner i deras hage och de blir blöt där. Men så småningom lär det ju bli blött där också? Det töar ju liksom inte bara i våran hage...
Hur skulle ni gjort, ställt er och tömma hagen på vatten elr stå emot de dom säger?
Vi betalar 500 i månaden för våra 2 hästar, dt som ingår är inget mer än hagen o lösdriften, allt annat som hö, halm, kraftfoder o sånt står vi för. Det är även så att hästarna ska flyttas så snart stallet på nya stället är klart.

Tacksam för åsikter!
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Dränering måste väl vara upp till markägaren att fixa?
Om det inte står i avtalet att ni ska vidta speciella åtgärder vid tö/smältvatten så lär ni inte vara tvugna att göra något speciellt.
De kan väl själva leda om vattnet om det rinner där de inte vill ha det?
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Nej de är inget avtalat om att vi ska göra de, däremot ska dom fixa staket osv, en stolpe gick sönder för 2 v sen ca o den är ännu trasig..
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Menar du med vattnet i hagen? Vi skulle ösa de från våran hage till grannens väg.. Med hink då och en plastpump. Alla saker låg klara att använda när vi kom, men vi struntade i det, de är ju vår o alla hagar blir blöta då.. Självklart hade jag tömt hagen om det stått i kontraktet, men det känns så värdelöst när vi troligen flyttar dom i helgen :)
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Nej de är inget avtalat om att vi ska göra de, däremot ska dom fixa staket osv, en stolpe gick sönder för 2 v sen ca o den är ännu trasig..

Tycker inte att ni ska behöva dränera hagen om det inte är avtalat.
Förstår också att de inte bytt ut den trasiga stolpen. Inte så lätt att få ner en ny genom tjälen!
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

vems skulle ansvaret vara om det visar sig att grannen tyckte det var måttligt roligt att få en massa lervatten öst på sin väg?
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Herregud...Visst, för mina hästars skull hade jag gjort det. Gäller det bara några dagar hade jag inte gjort det. Och stall/markägaren får väl räkna med att sådant uppkommer när man ahr mark ;d
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Ja, att staketet inte blev lagat fick man leva med, men nu är de tur att mina hästar inte går över en 25 cm hög tråd...

Nu var de ju inte så att mina hästar blev blöta utan mer torra, så då tycker ju inte jag att jag ska se till så deras hage är torr. Hade det varit min hage som blev blöt hade jag självklart ställt mig och gjort något åt det. ;)

Grannen är inte där ofta, jag vet inte hur hon reagerar på de faktiskt..

Skönt att slippa stället ska de bli, 500 kr i mån på ett ställe där jag inte ens kan ta in hästarna i stallet då boxarna alltid är upptagna av deras hästar...
 
Sv: Hur skulle ni gjort?

Mycket ska man höra innan öronen trillar av!

Det blir väl alltid blött på våren?!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit). Jag har aldrig riktigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 554
Senast: Vitsippan
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 543
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 762
Senast: Pudlan
·
Anläggning Behöver lite hjälp... Har ett stall på gården där.jag bor, betalar själv 1000 kr i månaden till ägarna för el/hyra o så får jag göra som...
2
Svar
22
· Visningar
2 348
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp