Hur snabbt leta ny hund/valp?

Darby

Trådstartare
Var underbara gamla boxertik har nyligen vandrat vidare till hundhimlen och saknaden ar enorm :cry:

Nu ar fragan om eller nar det ar lage att leta efter en ny hund...

Ni som forlorat era hundkamrater, hur snabbt har ni borjat leta eller funnit en ny hund?
 
Sv: Hur snabbt leta ny hund/valp?

När min förr förra hund dog bestämde jag mej för att aldrig mer ha hund! Jag skulle bara sörja och sakna och aldrig mer utsätta mej för att ha en hund som man sedan förlorar.
Ungefär en månad senare vaknade jag bara upp en dag och kom på att NU ska jag ha hund. Några dagar senare hade jag en ny hund som jag fick 10 lyckliga år ihop med.
Den hunden jag har nu skaffade jag medans min förra fortfarande levde.

Jag tror ingen annan än du kan svara på när det är dags att skaffa ny.
 
Sv: Hur snabbt leta ny hund/valp?

ingen annan än du kan tyvärr svara på den frågan. låt dig först sörja hunden i lungn och ro innan du funderar vidare på att skaffa en ny liten valp. kän sedan efter så vet du när tiden e inne. stressa inte med det för det e inte rätt mot varken dig eller den nya valpen. viktigast skäms inte för att du sörjer din vän:cry:
 
Sv: Hur snabbt leta ny hund/valp?

Jag började leta dan efter...men det har gått ca 8 mån innan någonting verkligen kom hem:)
Att leta hund på nätet är absolut ingen fara, men känn efter ordentligt innan du verkligen tar hem någon.
Håller fullt med övriga skribenter om att det faktiskt bara är DU som kan avgöra tiden emellan.
Verkligen tråkigt med din tik, men grattis till den nya?;)
 
Sv: Hur snabbt leta ny hund/valp?

Hade det varit jag, hade jag skaffat en ny rätt omgående. Inte för att jag inte saknat den jag förlorat, utan för att jag inte klarar tomheten som blir då jag inte har hund.
Men det är bara du som kan avgöra när det är dags. Ta den tid du behöver, och känner du att du vill ha en nu, skaffar du en nu. Annars är det att vänta tills du är mogen för det. Det viktiga är att ingen annan fattar beslutet åt dig.
 
Sv: Hur snabbt leta ny hund/valp?

Passa på och res lite först! ;)

I övrigt tror jag också att magkänslan är den bästa guiden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 847
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 906
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Känner mer och mer att jag gärna vill ha en ny hund, min gamla har varit borta nu ett tag och ensamheten och tomheten är ju enorm. Men...
Svar
10
· Visningar
1 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp