Hur spara webbinnehållet?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare November
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 975
N

November

Jag är redaktör för en webbsida som ska läggas ner. På sidan finns ett antal dokument jag skrivit, som jag skulle vilja spara digitalt. Hur gör man det? Jag kan ju skriva ut allt på papper, men det skulle vara bättre att ha det även digitalt nånstans, som arbetsprover etc. Hur sjutton gör man, på ett enkelt sätt helst???

Sv: Hur spara webbinnehållet?

Besök sidan med dokumenten, välj Arkiv --> Spara som. Då sparar du en kopia av webbsidan.

Eller så markerar du allt (Ctrl + A), kopierar (Ctrl + C) och klistrar in (Ctrl + V) allting i ett ordbehandlardokument. :)

Menar du att det är så enkelt!! :eek: :o

Det är ju helt fantastiskt.

Men alltså, även om själva webbsidan sedan arkiveras eller raderas eller vad som nu händer med den, så har jag kvar själva sidan så som den såg ut när den var publicerad?

skriver du ut som pdf får du ju en kopia.. men det är väl ändå innehållet som är det viktiga?

Jag är redaktör för en webbsida som ska läggas ner. På sidan finns ett antal dokument jag skrivit, som jag skulle vilja spara digitalt. Hur gör man det? Jag kan ju skriva ut allt på papper, men det skulle vara bättre att ha det även digitalt nånstans, som arbetsprover etc. Hur sjutton gör man, på ett enkelt sätt helst???
Om man laddar upp filer till webbsidan med FTP är det väldigt enkelt att ladda ner alla filer igen på samma sätt :) Men det kanske inte är så i detta fall?

FTP?? Nej det vet jag inte... vad är det?
Vi har ett lite hemmasnickrat publiceringsystem som en snubbe gjort åt oss.

Rent allmänt, själva texterna har jag ju redan i word-dokument etc.
Det jag vill/behöver spara är alltså hur de såg ut i publicerat tillstånd, med tillhörande bilder etc.
Det är alltså INTE innehållet som är det viktiga egentligen utan utseendet, att de varit publicerade på en webbsida :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 741
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 368
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår