Hur svårt ska de vara att hitta en häst tjej ?

Thom

Trådstartare
Hej alla helt ny här vart tipsad om denna sida av en vän att de skulle hänga många häst tjejer här
Jag är en singel kille som rider på min fritid och längtar efter att få träffa någon underbar häst tjej som vill dela livet med mig på en gård med hästar.

Undrar hur svårt de ska vara å träffa någon ?

jag tänker att de borde ju vara bättre att träffa någon som delar samma intresse så man har förståelse för att hästar och ridning kräver mycket tid.

//Thom

Hej Thom,
Jag tror du och jag mailade på Facebook då vi var med i samma dejting-grupp. Det var dock ett tag sen. :)
Men tyvärr bodde vi i olika delar av landet...

Hej Thom,
Jag tror du och jag mailade på Facebook då vi var med i samma dejting-grupp. Det var dock ett tag sen. :)
Men tyvärr bodde vi i olika delar av landet...

Hej stjarnhimmel mycket möjligt vad heter du ?
alltid svårt om man bor i olika delar av landet om ingen är beredd att flytta.
//Thom

Om du vill träffa någon via denna sida är väl tipset att delta i diskussionerna och lära känna folk.
Annars får man väl använda de vanliga dejting-sidorna eller försöka i stallet.
Sen är det väl olika- vissa tjejer vill träffa en hästkille medan vissa vill inte det utan vill ha stallet som en egen fristad.

Senast ändrad:
Nä och problemet på denna sidan har varit att vissa killar kommit in och tagit gör givet att tjejerna automatiskt ska vilja träffa honom, bara pga vilket kön han har.

ja jag förstod åxå de att detta inte var någon dejting sida
utan mer som ett ämne en diskussion
tack stjarnhimmel för dina tips.
//Thom

Ett tips. Starta en blogg och använd andra hästbloggares kommentarfält för att länka din blogg (när du kommenterar något signerar du med din bloggadress).

Finns många tjejer som vill ha en kille som rider, men du måste marknadsföra dig själv så de vet att du finns. :)

Hej alla helt ny här vart tipsad om denna sida av en vän att de skulle hänga många häst tjejer här
Jag är en singel kille som rider på min fritid och längtar efter att få träffa någon underbar häst tjej som vill dela livet med mig på en gård med hästar.

jag tänker att de borde ju vara bättre att träffa någon som delar samma intresse så man har förståelse för att hästar och ridning kräver mycket tid.

//Thom
Det är väl fullt ut att jämställa med vilket intresse som helst? Segling, jänkare, golf, brukshundar. gym, jakt?

Gå ut på dejtingsiterna och skriv i din presentation vilka intressen du har?

För övrigt tror jag inte att just hästintresse är den viktigaste egenskapen? Var och en har sina preferenser om hur man fungerar tillsammans med andra.

Det är rätt stor skillnad på en ung hårdrockstjej som gillar hästar eller en medelålders banktjänsteman som är konst- och litteraturintresserad hästkvinna. Ålder är rätt viktigt.

Jag som äldre hästintresserad kvinna med dressyruppfödning i min historia skulle inte vara det bittersta intresserad av en 35-årig travkille.

Joina dejtingtråden så kanske du får tips :)

Som utövare av en annan mycket tidskrävande djursport så säger jag att det som krävs är inte nödvändigtvis samma intresse, utan förståelse hos den andra partnern. Jag hade någon sorts romantisk dröm om att kuska runt på träningar och tävlingar med en man med samma intresse och skaffade mig en sådan karl. Det funkade inte alls. Vi hade för mycket åsikter om varandras djurhållning och träningsmetoder och när min partner gav upp sporten fanns det liksom inget kvar som vi kunde prata om.

Nuvarande hade noll intresse och är dessutom ganska allergisk men tycker det är helt okej att jag spenderar alldeles för många timmar ute i skogen utan honom. Dessutom gillar han mina djur och hjälper mig att ta hand om dem när jag är borta. Han följer med på vissa tävlingar och jag får i gengäld ägna mig lite åt hans intresse när jag är hemma. Jag tror det här har mycket bättre förutsättningar att vara riktigt länge!

Jag håller med övriga. Man behöver inte alls ha samma intresse som sin partner. Det handlar istället om respekt för varandras tid och intressen. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara ihop med en man som har hästar som sitt intresse. Hästarna vill jag så långt som det är möjligt ha för mig själv. Det är mitt intresse och det vill jag inte dela med min partner, vi har ju allt annat tillsammans och något behöver jag ha för mig själv.

Min sambo är inte ett dugg hästintresserad men visst kan han rycka in och göra det nödvändigaste som att fodra, leda osv. om det verkligen skulle behövas men han gör det inte i onödan. Han är också så snäll att han hjälper mig att hissa upp årsförbrukningen med hö varje sommar. Han klappar lite på hästarna ibland och vet vad de heter men inte vilka raser de är för det är oviktigt för honom. Hans engagemang slutar där och det är jag tacksam för.

Tips till TS är kanske att söka efter någon som också vill bo på gård? För TS ville ju ha gård.
Sen kan det kvitta om hon vill ha häst, bilar eller hundar på gården. Så kan ts ha häst på gården och hon det som hon vill.
Sen förstod jag att ts inte är flyttbar. Då minskar ju urvalet stort, dvs om det blir hon som ska flytta till honom eller ska bo i närheten nu.

Det är väl fullt ut att jämställa med vilket intresse som helst? Segling, jänkare, golf, brukshundar. gym, jakt?

Gå ut på dejtingsiterna och skriv i din presentation vilka intressen du har?

För övrigt tror jag inte att just hästintresse är den viktigaste egenskapen? Var och en har sina preferenser om hur man fungerar tillsammans med andra.

Det är rätt stor skillnad på en ung hårdrockstjej som gillar hästar eller en medelålders banktjänsteman som är konst- och litteraturintresserad hästkvinna. Ålder är rätt viktigt.

Jag som äldre hästintresserad kvinna med dressyruppfödning i min historia skulle inte vara det bittersta intresserad av en 35-årig travkille.

Joina dejtingtråden så kanske du får tips :)
Precis. Det är ju också stor skillnad hur man vill ha hästen. TS vill ha Hästgård men många med häst vill ju bo i lägenhet i stad/ by och ha hästen uppstallad.

Sen förstod jag att ts inte är flyttbar. Då minskar ju urvalet stort, dvs om det blir hon som ska flytta till honom eller ska bo i närheten nu.
Det är en ytterligare aspekt.

Under min korta men traumatiska tid på dejtingsiter upptäckte jag att det fanns en väldig massa män som erbjöd gård och boende. Som om en kvinna i min ålder skulle vara ett blankt blad? "Jag bor på xxx och du kan flytta in hos mig."

Jag har hus och ett liv. Skulle jag mot förmodan träffa en man så finns det inte på kartan att jag skulle lämna allt jag har för att flyta/flytta in i någon annans hem. Jag misstänker att det skulle finnas alldeles för mycket som ska vara som det alltid har varit.

//Thom
27,2 i svårighetsgrad för en hästkille.

Liknande trådar

Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 118
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 562
Senast: lilsan
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?