Hur ta bort ljudet på filmer på youtube?

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag håller på att filma häst inför försäljning och tänkte lägga ut filmerna på tuben. Jag vill helst inte ha någon musik, vet själv att gräslig musik kan göra att jag stänger av och vi har olika smak, utan helst inget ljud alls.

Någon som vet om det går och i så fall hur jag ska göra?

Jag håller på att filma häst inför försäljning och tänkte lägga ut filmerna på tuben. Jag vill helst inte ha någon musik, vet själv att gräslig musik kan göra att jag stänger av och vi har olika smak, utan helst inget ljud alls.

Någon som vet om det går och i så fall hur jag ska göra?
Jag förstår inte riktigt, musiken måste du ju själv lägga till när du redigerar filmen. Om du inte vill ha musik är det väl bara att posta en film utan musik på youtube?

Om du har windows movie maker går det att plocka bort ljudspåret helt :) Minns dock inte hur då jag inte använt det på sisådär 10 år...

Om du har windows movie maker går det att plocka bort ljudspåret helt :) Minns dock inte hur då jag inte använt det på sisådär 10 år...

Det kan nog nästan vem som helst lista ut. Jag har inga skärmdumpar nu (och ljudet havererar i datorn jag sitter vid av om jag använder det) men det finns inte så många inställningsmöjligheter så det är väl bara att bläddra runt tills man hittar reglaget för ljud.

Men om du filmar själv så har du väl ingen musik alls på filmen från början? Då finns det ju ingen musik att redigera bort. Det enda ljud du har då är alla bakgrundsljud vid filmningen och dessa kan man ju vilja ta bort.

Youtube har en egen redigerare för upplagda filmer, du kan välja att ta bort ljudet helt där med. (Om du redan laddat upp dem.)

Det ljud jag vill ta bort är mitt och andras prat. Det jag menade är att jag vet flera som ersätter det ljudet med musik, vilket jag hittade hur jag skulle göra på youtube. Men jag vill inte ersätta det med musik utan ta bort det helt.

@Monstermom filmer är upplagda redan, men jag hittar inte hur jag tar bort ljudet. Jag hittar utvalda låtar och att det under filmen står att originalljud används, men det går inte att klicka på. Uppenbarligen har jag missat något, upplys mig :)

@Monstermom filmer är upplagda redan, men jag hittar inte hur jag tar bort ljudet. Jag hittar utvalda låtar och att det under filmen står att originalljud används, men det går inte att klicka på. Uppenbarligen har jag missat något, upplys mig :)

Är du på videoredigeraren? Om du klickar på själva filen du lagt i tidslinjen så dyker det upp nya kontroller på sidan, specifika till just det klippet. Däribland finns en volymslider, dra ner den till noll. :up:

Är du på videoredigeraren? Om du klickar på själva filen du lagt i tidslinjen så dyker det upp nya kontroller på sidan, specifika till just det klippet. Däribland finns en volymslider, dra ner den till noll. :up:

Vad är tidslinjen? Är jag inloggad kan jag redigera via symboler under filmrutan.

Aha, du går på "förbättra"? Det är inte editorn. Kolla nere till höger om det inte finns en knapp "prova youtubes videoeditor" eller liknande?

Annars kan du gå dit via studio, uppe i din profil, har jag för mig?

Aha, du går på "förbättra"? Det är inte editorn. Kolla nere till höger om det inte finns en knapp "prova youtubes videoeditor" eller liknande?

Annars kan du gå dit via studio, uppe i din profil, har jag för mig?

Jag trycker på filmen som jag vill redigera, och då kommer raden med ikoner upp under filmrutan. Jag har ingen knapp alls längst ner till höger. Känner mig korkad ;)

Jag trycker på filmen som jag vill redigera, och då kommer raden med ikoner upp under filmrutan. Jag har ingen knapp alls längst ner till höger. Känner mig korkad ;)

Nej, alltså efter du klickat på ikonen för "förbättra"! Sorry, jag var nog otydlig.

Eller vad är det för ikoner du får?

Annars kan du som sagt gå via studio? Vänta ska jag se om jag kan skriva ner stegen...

Nej, alltså efter du klickat på ikonen för "förbättra"! Sorry, jag var nog otydlig.

Eller vad är det för ikoner du får?

Annars kan du som sagt gå via studio? Vänta ska jag se om jag kan skriva ner stegen...

Nu hittade jag!

Ska se om jag kan använda det också :)

Men när jag försöker använda "dra ljud hit" försvinner filmen o rutan blir svart?

Men när jag försöker använda "dra ljud hit" försvinner filmen o rutan blir svart?

(Tagga eller citera, annars ser jag dig inte. :o)

Nej, inte använda ljudspårets tidlinje (som jag tror du pratar om?). Dra ett klipp till tidslinjen, dubbelklicka på det klippet (i tidslinjen), så dyker nya kontroller upp där alla olika klipp låg nyss, till höger om videorutan. Där finns en ljudslider.

(Tagga eller citera, annars ser jag dig inte. :o)

Nej, inte använda ljudspårets tidlinje (som jag tror du pratar om?). Dra ett klipp till tidslinjen, dubbelklicka på det klippet (i tidslinjen), så dyker nya kontroller upp där alla olika klipp låg nyss, till höger om videorutan. Där finns en ljudslider.

Tack för att du är så tålmodig med mig :)

Jag kom till ljudslidern, kunde dra ner ljuder, men fattade inte hur jag sparade redigeringen :o

Tack för att du är så tålmodig med mig :)

Jag kom till ljudslidern, kunde dra ner ljuder, men fattade inte hur jag sparade redigeringen :o

Nu fick jag error av någon anledning när jag försöker gå in och kolla hur det ser ut igen, men är det inte en knapp uppe till höger, "skapa video" eller liknande?

Nu fick jag error av någon anledning när jag försöker gå in och kolla hur det ser ut igen, men är det inte en knapp uppe till höger, "skapa video" eller liknande?

Jag använde den, men filmen kom upp med ljud ändå :(

Det blåste så väldigt när vi filmade så man får ont i öronen av att höra på det.

Jag använde den, men filmen kom upp med ljud ändå :(

Det blåste så väldigt när vi filmade så man får ont i öronen av att höra på det.

Nämen! Nu är jag lost... Jag provade igen och slapp error den här gången, och för mig funkar det! Ljudet borta... Max ljud på datorn, max ljud ur högtalarna, inte ett pip...

Är du säker på att du dragit ner ljud, och inte läst fel och råkat dra ner ljus eller så?
Fast nej, då skulle ju bilden bli mörk antar jag...

Jag vet faktiskt inte vad som kan ha blivit fel?

Eller? Det blir ju en kopia av originalfilmen, det är inte så att du kontrollerade originalet istället för den nya? Du får ta bort filmen som har ljud - om/när du fått en utan, vill säga...

Liknande trådar

IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
458
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
639
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
873
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S