hur tidigt?

Torill

Trådstartare
Jag skall vara med på min första tävling med egen häst på torsdag (är så nervös att jag knappt kan skriva...) och jag har en fråga, hur tidigt bör man vara där???
Jag skall hoppa 60 cm vilket är andra höjden så jag kommer nog vara ganska tidigt i startfältet.
 
Sv: hur tidigt?

kolla när tävlingen börjar och hur många startande som är före dej. räkna typ 2 min per start + ca 15 min för ombyggnad av bana mellan klasser. då vet man ungefär när man ska starta. sen får man räkna med tiden föt framridn, anmälan osv. det är alltid bättre att vara ute i god tid!!!
 
Sv: hur tidigt?

När börjar tävlingen? när får du gå banan?, jag tycker att du skall vara där inann tävlingen börjar va häldre där för tidigt än för sent. jag brukar vara där en halv timme minst inan tävlingen börjar (beror dock på när jag startar) men då har jag tid på mig att gå banan och anmälla mig i lungn och ro och även se när dom först ekipagen hoppar banan så jag vet var det är svårt och så.
lycka till
 
Sv: hur tidigt?

precis, det är bättre att vara där för tidigt och få vänta, för det absolut värsta som finns är om man kommer dit för sent och måste stressa. Är man nervös från början, så tror jag knappast det blir bättre då... :smirk:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 624
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: bobbbo
·
Trädgård & Växter Jag har en Fönsterkrinum som jag är väldigt rädd om. Just nu har den (extrem) vintervila och det har bara varit stammen kvar (aldrig...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp