Bukefalos 28 år!

Hur tungt är FÖR tungt - rekommendation

Sv: Hur tungt är FÖR tungt - rekommendation

Är det bara jag som tycker det verkar helt ologiskt att det skulle vara för tungt?
Jag kan inte för mitt liv tycka det är något som helst problem att köra på jämnt underlag en motionsrunda med en vagn som inte väger mer än i exemplet.
Om en vältränat kallblod kan dra lass på något ton (eller mer) så ska väl ett normalt halvblod kunna dra ett halvt.

Själv har jag kört människolass m en fjord och gummihjulsvagn där jag uppskattar vikten till 7-800 kg totalt och det var lätt som en fjärt.

Är det något jag missuppfattat?

Nädå, vi kör faktiskt med vagnen på jämnt och lätt underlag någon dag per vecka.
Dock vill jag gärna fortsätta med min tanke att både träna och möjligen även tävla maraton och då är en så lätt vagn som möjligt att föredra.
En annan sak som är avgörande för mitt beslut att försöka 'byta' vagnen är att vi håller till i en dalgång med återvändsgränd åt ena hållet (800m bort) samt hårt trafikerat väg åt det andra hållet. Alternativet för oss är att ta oss upp för dalgången till höger eller vänster, vilket innebär väldigt lång och brant backe i båda fallen.
Men som sagt, vi kör med vagnen tills vidare. (Har dock inte försökt oss på backarna ännu)
 

Liknande trådar

T
Körning ...jag har nu gett upp det här med enaxlad parkörning när jag helt enkelt själv fick erfara hur vingligt, instabilt och farligt det...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Pyttis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp