Bukefalos 28 år!

Hur vattentät är en tvättmaskin?

Elo

Trådstartare
Jag ska flytta till en ny lägenhet. Den är nyligen renoverad och har tidigare haft badkar (hela badrummet är dimensionerat för att få in ett badkar på bredden), men har nu dush (inte kabin). De har valt att ställa en tvättmaskin där 'fotänden' av badkaret har varit, och har dushen vid huvudänden. Dock har de bara en vanlig duschdraperistång tvärs över hela rummet, dvs, den avskärmar inte tvättmaskinen från duschen.

Så vågar man duscha? Tvättmaskinen lär bli blöt, på utsidan. Eller får jag försöka lösa det själv på nåt sätt?

BTW: hyresrätt så jag kan inte installera en kabin eller dylikt.
 
Jag har värmepannan precis bredvid duschen, har böjd dushdraperistång och sen en lös gummilist på golvet som också är böjd. Bor också i hyresrätt har fungerat hur bra som helst, jag tror inte en tvättmaskin är mer känslig än värmepannan.

Hör med hyresvärden om du kan få böjd duschdraperistång eller får lov att byta själv.
 
Tvättmaskiner får inte överspolas med vatten. I tvättstugor brukar de dessutom stå upphöjda en dm pga risken för översvämning.

Anade att de inte skulle vara vattentåliga från utsidan. Frågan är då varför hyresvärden inte satt in lämpligare duschstång.
 
Anade att de inte skulle vara vattentåliga från utsidan. Frågan är då varför hyresvärden inte satt in lämpligare duschstång.
Fråga hyresvärden hur de tänkt sig att den inte ska bli blöt vid dusch. De hjälper säkert till att få upp en stång.
 
Jag har tvättmaskin och torktumlare bredvid duschen och har endast ett duschdraperi emellan. Funkar fint. Alla lägenheter i min förening som standard och det är så det är byggt och installerat vid byggnationen. Nu skvätter jag inte onödigt mycket, men fuktigt blir det ju. Har haft nuvarande tvättmaskin i 7 år tror jag utan några problem alls.
 
Jag har tvättmaskin och torktumlare bredvid duschen och har endast ett duschdraperi emellan. Funkar fint. Alla lägenheter i min förening som standard och det är så det är byggt och installerat vid byggnationen. Nu skvätter jag inte onödigt mycket, men fuktigt blir det ju. Har haft nuvarande tvättmaskin i 7 år tror jag utan några problem alls.

Problemet här är ju att både dusch och tvättmaskin är på SAMMA sida draperiet
 
Jag har tvättmaskin och torktumlare bredvid duschen och har endast ett duschdraperi emellan. Funkar fint. Alla lägenheter i min förening som standard och det är så det är byggt och installerat vid byggnationen. Nu skvätter jag inte onödigt mycket, men fuktigt blir det ju. Har haft nuvarande tvättmaskin i 7 år tror jag utan några problem alls.

Jag har likadant utan problem. Så jag skulle i TS fall bara montera en böjd duschstång.
 
Problemet här är ju att både dusch och tvättmaskin är på SAMMA sida draperiet
Jag har en kompis som hade så också och vad jag vet så var det heller inga direkta problem eftersom man normalt inte duschar över själva tvättmaskinen. Personligen hade jag föredragit att ha draperi emellan, men går det inte så är det inte så mycket att göra åt. Men en böjd stång är inte så svår att sätta upp, fråga hyresvärden om du kan få göra det? Jag har limmat upp min så man behöver inte ens borra i något kakel.
 
Vi satte in en egen tvättmaskin i en hyresrätt där det var förberett för en tvättmaskin. Dock fick vi samma problem som TS, tvättmaskinen stod på samma sida av duschdraperiet. Lösningen var ett väggmonterad tvättstativ över tvättmaskinen i vilket vi satte ett extra duschdraperi. Två flugor i en smäll, tvättmaskinen skyddades vid dusch och vi fick någonstans att hänga tvätten.
 
Vi satte in en egen tvättmaskin i en hyresrätt där det var förberett för en tvättmaskin. Dock fick vi samma problem som TS, tvättmaskinen stod på samma sida av duschdraperiet. Lösningen var ett väggmonterad tvättstativ över tvättmaskinen i vilket vi satte ett extra duschdraperi. Två flugor i en smäll, tvättmaskinen skyddades vid dusch och vi fick någonstans att hänga tvätten.

Det där var ju en riktigt smart lösning!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp