hur vet jag att jag har rätt sittben??:P

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kallblod
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 470
K

Kallblod

Okej en gång för alla nu, hur ser jag att jag har rätt sittben då jag rider lätt??:)

Sv: hur vet jag att jag har rätt sittben??:P

Det enklaste sättet är att snegla ner på ytterbogen, när den är i bakre läget ska du sitta ner.

Det enklaste sättet är att snegla ner på ytterbogen, när den är i bakre läget ska du sitta ner.

Okej så då jag rider i höger varv ska jag sitta ner då vänster ben är i det bakre läget helt enkelt?:D för att va jätte säker på att jag inte lär mig fel igen :rofl:

Jag har en häst som nästan känns som hon haltar om jag inte sitter på rätt sittben när jag rider lätt, så det är lätt att veta ;)

Så känner jag med i ena varvet, men enligt min tränare så säger hon att jag sitter på rätt även fast det känns så konstigt:crazy:

Jag tittar hellre på innerbogen, så att sitta när det yttre är i det bakre läget måste vara samma som att sitta när det inre är i det främre läget? :D

Jag tittar hellre på innerbogen, så att sitta när det yttre är i det bakre läget måste vara samma som att sitta när det inre är i det främre läget? :D

Ja lr hur? :) det var så jag hade lärt mig :D

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Emma-pemma
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har sedan drygt en månad ridit på ett trevligt sto på 15 år. Innan detta reds hon nog ganska sporadiskt, men är inte helt hundra på...
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: Sirap
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma