• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare snoa_rover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 805
S

snoa_rover

Hej! Jag undra om ngn har några smarta tipps till mig som är 13 år och har ett 28 årigt connemara sto som är pigg för sin ålder?
Vad ska jag tänka extra på som har en lite äldre dam?

Älskar ju min häst och vill att hon ska må så bra som möjligt :love:

Sv: Hur?

jag har ett shettis sto som hunnit bli 35 år.(har haft henne i 26 år):love:

mina barn rider fortfarande henne, men det är uteslutande på hennes villkor(har hon ingen lust att bli riden så är hon lite "bråkig" och då slipper hon;) ).

jag är noga med att kolla hennes tänder och hennes hälsa, ungefär en gång om året får vet. "gå igenom henne" lyssnar på hjärta och lungor, kollar ben och leder och slemhinnor, och givetvis tänderna(fast dom kollar han varje gång han är här, blir iallafall minst var 6 mån.)

tänk på att inte låta en såpass gamal häst tappa hullet, det är svårt att få dom att lägga på sig igen. (fast givetvis får dom ju inte bli för tjocka heller :angel: )

Tack så jätte mkt för tippsen :)
Jag ska tänka på allt du skrev, va jätte bra grejer!

Är det Snoa Rover e Värnbergs Castor u Cheeri Rover du har? Fanns en dotter till henne på ridskolan där jag red, Melizza Betina Rover f 1990 e Corall-Li.

/Ida

Ja det är det :)
Vad kul! Har du någon bild på Melizza?:love:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Edla
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Mearas
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur