Husmorstips eller andra trix!

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anni0001

Är det fler än jag som är intresserade av gamla eller nya knep och knåp för att underlätta eller förbättra hästlivet? Jag har några få i bagaget men är nyfiken på fler!
Jag vet att sådana trådar startats förr men då har det inte varit i sammanställd form och då blir det så svårt att överblicka efter några sidors skrivande.

Kopiera den senaste listan o klistra in i ditt meddelande och fyll på med nytt!

* Rabarberbladomslag vid mugg. Lägg rabarberblad på det utsatta området, linda med linda o låt sitta, byt vid behov om lindan glider eller blir blöt. Drar ur och läker på bara något dygn!

* Blanda jodopax o vatten i liten sprayflaska med rejält tryck i sprutet. Jag har en liten flaska (400ml) som det varit nån annan sårspray i som jag nu blandar ny sårrengöring i. Perfekt att först göra rent såret med vatten o bomull o sen spraya bakteriedödande på såret så slipper du kladda med smutsiga fingrar eller dränkt bomull i såret.

*Snickarlåda som ryktlåda. Massa små fack att ha alla smågrejor i!

* En spik på väggen där hovkratsen hänger (den försvinner jämt annars bland alla andra grejor

* En korg med de mest använda rykborstarna precis bredvid uppbindningen så slipper man släpa hela ryktlådan varje gång man bara ska borsta av dem lite snabbt
 
Sv: Husmorstips eller andra trix!

Använd sökfunktionen så finns befintlig tråd i ämnet.

moderator
mysko
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp