Sofie.S

Trådstartare
Vi är sugna på husvagn men är totalt förvirrade och okunniga om vad som är ett måste i husvagn :o

Vi kommer som längst bo i husvagnen en vecka i sträck men antagligen mestadels ett par nätter i sträck, tex när vi besöker olika djurparker och vattenland.
Vi är fyra i familjen, två vuxna och två barn (4 och 3 år) samt två stora hundar, men oklart om de kommer följa med. :angel:
Vad ska vi titta efter? Storlek? Enaxlad eller boogie? Hur gammal vagn ”kan” man köpa? Vilken prisklass är vettig att lägga sig i utan att köpa en skruttvagn?
Är det standard förtält eller finns de som är lättare att sätta upp och ta ner?

Tar gärna emot andra tips och idéer!
 
Jag tycker att enkelaxlat är att föredra, det är mycket enklare att baxa in på campingtomterna (om man inte har mover såklart). Jag som kört häst i alla år skulle prompt ha en boggie när jag bytte vagn och det ångrar jag nu. Om jag framöver skaffar en vagn att åka runt med kommer jag absolut ha enkelaxlat.

Förtält är en smaksak, för bara några nätter på varje plats har markis funkat utmärk för mig som alltid är ensam vuxen.
De senast åren har jag stått säsong med endast några enstaka utflykter och i år står jag långsäsong och bor i princip permanent i vagnen med en förhoppning att inom ett par år vara permanentboende på riktigt. Då är förtältet guld och numera smäller jag upp det ensam också.
Jag har ingen erfarenhet av lufttälten som finns nu men de som har verkar vara helt lyriska.

Jag och dottern plus två schäfrar och en fralla får gott och väl plats i en vagn som är strax under 6m.
I övrigt tror jag på att bara ta med det allra nödvändigaste till att börja med och verkligen känna efter vad som är viktigt och sedan komplettera. De flesta husvagnar har skrattretande låg lastvik så varenda gaffel räknas om man vill köra lagligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp