huvudrädd

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare cavat_best
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 776
C

cavat_best

hej.. min foderhäst e huvudrädd.. vad ska ja göra åt de? :confused:

Sv: huvudrädd

Öva öva öva! Visa att du inte vill honom illa.. Stryk med handen sakta längs halsen och vidare uppåt, när han spänner sig, stanna där du är och var still tills han slappnar av, fortsätt då uppåt mot huvudet igen och stanna så fort han visar oro. Prata hela tiden lugnande med honom.

Sv: huvudrädd

Borkan skrev:
Öva öva öva! Visa att du inte vill honom illa.. Stryk med handen sakta längs halsen och vidare uppåt, när han spänner sig, stanna där du är och var still tills han slappnar av, fortsätt då uppåt mot huvudet igen och stanna så fort han visar oro. Prata hela tiden lugnande med honom.

Håller med :)
Fast det kan även vara att din häst har lite dålig syn och blir osäker när man är vid huvudet.

/Donald Duck

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: Edla
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V