Hyllning till Bukes blivande pensionärer...

L

lsz

Jag vill passa på att hylla och tacka bukehästen Imperial d'Or som nu lägger tävlingsskorna på hyllan.
Han var "publikfavorit" på Sundbyholm i många år och nog är han läcker den vackre egensinnige fuxen :love:
Härligt med hästar som slutar pga ålder och inte skador.
Snyggt jobbat Mehl :bow:

Hittade en gammal bild i gömmorna. Hoppas det är ok att jag lägger ut den ;)
Imperialdor.jpg


Fyll gärna på och tacka av fler pensionärer :idea:
 
Sv: Hyllning till Bukes blivande pensionärer...

Härlig tråd till skillnad från alla tjafstrådar som varit på slutet! Jag stämmer in i bockar och bugar för Imperial och lägger till vår och Mack Lobells Stormproof som tävlat i alla år som ren hobbyhäst. Hon har aldrig gått fortare än 19, blev troligtvis för hårt pressad som tvååring men har alltid haft öronen framåt och har gjort massor av starter i licenslopp så för de som har tagit licenser har det varit en oerhörd nyttig häst, även om tävlingsresultatet lämnar en del att önska.
Nu väntar kanske avel, eller ridhäst... Vi får se. Vi har inte hunnit med henne riktigt så hon har vilat några månader nu och det märks på humöret så helst vill hon nog bli ridhäst..:)

22189490.jpg
 
Sv: Hyllning till Bukes blivande pensionärer...

Jag bugar för Imperial ( som jag tycker varit med i typ 100 år)
:bow::bow::bow::bow::bow:

Dessutom för Stormproof och alla andra "gamlingar"som lägger skorna på hyllan för nya äventyr...:love:
 
Sv: Hyllning till Bukes blivande pensionärer...

Då vill jag hylla och tacka mina gamlingar Mill Gibson och Love Tango som blir överåriga nästa år. :bow::bow:
Båda är dock på Malta nu där de börjat nya äventyr så dem lär få vänta på pensionen...
Gibson som tog 16 segrar för oss älskade verkligen att tävla så valet var enkelt även om det kan låta hårt att skicka honom vidare...
Jag vet att båda hästarna har det bra och blir väl omhändertagna i a f.
 
Sv: Hyllning till Bukes blivande pensionärer...

oooo gulledej lsz.

Min älskade rödhårige vän "Sprattel" som han kallas av oss, så himla mycket roligt vi har haft med denna häst.

Jag grät faktiskt sista tävlingsdagen för han, mer udda tävlingsindivid får man leta efter, för vem kan stå stilla bakom bilen o vänta på att vingarna skall fällas ut :rofl:. Ja herregud skulle kunna skriva en bok om han o hans egna ide'er.

Så tack för allt Sprattel :love::love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp