Hyr hade ni gjort ang flyttande

K

kinkie

Jag har nu fått en stallplats i ett kanon fint stall och jag är så otroligt glad över det :banana: Men som alltid finns det ett litet men...

Det är nämligen såhär. Just nu står min häst som sällskap åt min systers tre åring. Det har hon gjort i ca en månad alltså blev det en liten flytt för en månad sen. Visserligen hem till pappa där hon har stått förut så egentligen ingen svår flytta med nya miljöer osv.
Nu på torsdag så ska syrrans häst flyttas hem till henne, 50 mil bort så tanken då har varit att hon ska tillbaka till hennes "vanliga" stall och gå på bete där.

Så nu är frågan är det dumt att flytta tillbaka henne för att sen flytta igen till det nya stallet om knappt en månad eller ska jag flytta direkt till det nya stallet? Kruxet är att det blir väldigt tight för mig att stå med dubbla stallhyror (en månads uppsägning i det nuvarande stallet) men pengar går ju alltid att fixa om det nu skulle vara så att det är det bästa för hästen.

Hästen i fråga är ett fullblods sto. Hon brukar kunna stressa upp sig i några dagar efter flytt men sen brukar det inte vara några större problem.

Sv: Hyr hade ni gjort ang flyttande

Kan inte din syster låta sin häst stå kvar ne månad? Du har ju trotts altl flyttat din häst för en månads skull... för hennes skull?

Alt. låna in en häst som kan stå hos din pappa i en månad mot stallhyra/foderkostnader?

Annars håller jag med Boj.

Jag hade flyttat tillbaka till det gamla stallet och låtit henne stå där en månad och sedan till det nya, så du slipper dubbla stallhyror. I och med att hon bara varit ifrån gamla stallet en månad så border det inte bli någon större stress att flytta tillbaka dit, miljlön och hästarna är ju bekanta för henne.

Jag hade flyttat till det nya direkt!

Hästar lever i nuet och dom är vandringsdjur.Och så länge du är med som ledare så går det nog bra...

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 317
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 448
Senast: Edla
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 018
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • WE-tråden