hyra hästsläp i 1 år?

tralala

Trådstartare
Jag behöver hästtransport i ca 1 år, efter det vet jag inte om jag behöver den på nåt år. Hade tänkt mig att köpa mig en begagnad transport för ca 20-30 tusen och sen sälja den efter 1 år. Jag kommer troligtvis att använda transporten minst 1 ggr/vecka.
Men nu kom jag att tänka på att man kanske kan hyra en transport i 1 år istället för att köpa den? Någon som har erfarenhet av detta och vet ungefär vad det kostar?
Mina krav på transport är att den ska vara boggie samt ha en totalvikt på 1500 kg och då kunna lasta en storhäst.

Någon som har erfarenheter eller andra tips och funderingar att dela med sig av? :)

Sv: hyra hästsläp i 1 år?

Jag långtidshyrde nyligen ett släp i 6 månader, det kostade 1300 kr/månad. Det beror ju på vagnens värde hur mycket det kostar, så det varierar ju lite mellan släpen. Detta var en Värmlandsvagn International -07.

Rent spontant känns det som om det vore bättre att köpa. Om du nu har pengarna, vill säga. Köper du en begagnad transport nu och säljer den om ett år borde du få samma pengar tillbaka som du gav.

På ett sätt håller jag med dig.

Men samtidigt ska hon åka ganska ofta, och kan då hyra ett nytt släp till ett väldigt förmånligt pris..

Fast personligen föredrar jag att köpa.

TS varför behöver du bara ha släpet 1 år framöver? Jag använder iaf mitt släp lika mycket till annat som jag använder det till hästen.

Det finns många sådana lösningar med Värmlandsvagnen vet jag, har sett priser runt 1100-1200 per månad. Det beror lite på hur bekväm du är också. Det blir säkert dyrare än att köpa ett billigt släp som du sedan säljer, men om du hyr ingår allt och du slipper greja med försäljning när du inte behöver det längre.

TS bor i lägenhet och planerar att testa foderhäst 1 år och sedan jobba ett tag till innan ev hästköp :)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 676
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka