Hyreshöjning

Texaz

Trådstartare
Hur lång tid innan höjning av hyran har hyresgäst rätt enligt lag att få reda på att hyran ska höjas???

Sv: Hyreshöjning

Ojdå!

Såpass... Med någon motivering, eller?

Låter ju "toppen" för mig som hyresvärd, men skulle nog knappast ha samvete att höja i efterskott!!

Någon annan som vet? Har googlat men inte hittat något användbart:crazy:

Sv: Hyreshöjning

Är inte 100%, men har för mig att det är samma tid som uppsägningstiden är.

Detta för att undvika situationer som att man har 3 månaders uppsägningstid, och hyresvärden enbart ger (t.ex) 1 månads förvarning på en hyresökning på en miljard kronor när man har 3 månaders uppsägningstid.

Dvs, om hyresgästen inte vill acceptera ökningen, så har dom möjlighet att säga upp avtalet och inte bli påverkade.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 694
Senast: Görel
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 764
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: bollen__
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
788
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka