I stället för Pixbox?

Zizzy

Trådstartare
Pixbox har ju ballat ur och jag har förlorat rätt många bilder som jag haft uppladdade där, så ska söka mig till en annan sida..
Vad har ni för tips om uppladdnings sidor för bilder?
Jag vill ha det smidigt o enkelt, gärna gratis.

Sv: I stället för Pixbox?

Vad jag förstår kommer alla bilder att komma tillbaka, men det tar tid. Själv har jag börjat använda google+, som är ett slags konkurrent till facebook. Fördelen är att man kan dela in vänner i grupper och lätt styra information.

Bilderna hamnar i särskilda album, som man kan länka till utanför goggle+.

Imgur använder jag. Tyvärr har det satts en gräns på 225 synliga bilder för gratiskonton nu. Typiskt. Annars tyckte jag att det var klart överlägset.

Vad jag förstår kommer alla bilder att komma tillbaka, men det tar tid. Själv har jag börjat använda google+, som är ett slags konkurrent till facebook. Fördelen är att man kan dela in vänner i grupper och lätt styra information.

Bilderna hamnar i särskilda album, som man kan länka till utanför goggle+.

Ska bilderna komma tillbaka? läst inne på deras forum och dessutom försökt maila till dem men fått tillbaka mailet.. Dvs det har inte funnits någon fungerade mail att skicka till.. så trist.
Men hade bilderna kommit tillbaka hade jag blivit själa glad, är flera där som jag inte har kvar på burken av olika anledningar.

Google + har jag ju redan, har dock inte använt det något vidare, ska kolla in o se hur deras lösning är.

Ska bilderna komma tillbaka? läst inne på deras forum och dessutom försökt maila till dem men fått tillbaka mailet.. Dvs det har inte funnits någon fungerade mail att skicka till.. så trist.
Men hade bilderna kommit tillbaka hade jag blivit själa glad, är flera där som jag inte har kvar på burken av olika anledningar.

Google + har jag ju redan, har dock inte använt det något vidare, ska kolla in o se hur deras lösning är.

Pixbox:
"Vi har backuper, ingen fara.
Problemet är att vi har råkat ut för ett hårdvarufel som kräver att vi byter ut en specific kontroller för att kunna nå våra bilder.
Den delen (ett kretskort) finns inte att uppbringa i sverige, så nu har vi hittat en i USA som skeppas hit.
Den borde vara på plats under nästa vecka (20) och då bör ni börja kunna få tillbaka era bilder successivt.
"

Google+ placerar bilderna i picasaalbum, men eftersom jag kom dit via google+, visste jag inte, att det var en självständig sida.

Inte gratis men dagens lågra priser på webbhotell gör ju att man kan lägga upp det där samt man slipper reklam och det.

Vad händer egentligen med Pixbox? Enligt uppgift skulle de upphöra vid månadsskiftet, men i dag finns följande text på sidan:

"Hej!

Pixbox är inte tillgänglig för tillfället p.g.a. att siten flyttar fysiskt. Det kommer ta flera dagar men vi arbetar så fort vi bara kan. Ursäkta besväret!

Syns snart!"

Företaget bakom PB gick i konkurs i november. Låter som att nån har köpt upp det och ska flytta allt till en annan server.
Även om sidan återuppstår kommer jag inte lita på den igen.

Pixbox är igång igen! Dock har inte de försvunna bilderna kommit tillbaka, men det är alltid något!

Pixbox är igång igen! Dock har inte de försvunna bilderna kommit tillbaka, men det är alltid något!

Jippie!
Jag hoppas de nya ägarna fixar det så att sidan fungerar som den ska, för jag har i alla fall hittat någon annan sida som skulle fungera för mig, som också är gratis.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
519
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 182
Senast: Thaliaste
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka