i stället för Protexin?

Sv: i stället för Protexin?

NU har jag klara besked att komma med!

Protexin i den form som fanns tidigare innehöll 3 enzymer som inte var tillåtna (minns inte anledningen). Nu har man tagit bort dessa och Protexin finns åter att köpa. Det finns en ny (som jag fattade det så är de nya) generalagent för det i sverige som håller på att få ut info till veterinärer och andra försäljningsställen.
Det var också så att Protexinet har bytt namn - jag minns inte vad det heter nu, men jag får mina burkar inom några dagar så jag återkommer om det! :D

Skulle du också kunna kolla vilka basilussker Protexin innehåller, så blir jag :bow: ?

Har börjat ge Krafts mag tarm, fungerar det sämre, eller?

Jag tycker att protexin fungerar bättre och bäst resultat har jag fått av att först ge protexin i 6 dagar sen kraffts mag och tarm efter det.

Protexinet i pelletsform heter numera Bio-Premium.
Såg nånstans förut vilka bakterier det innehåller, men nu hittar jag det inte :confused:

Kraffts mag och tarm är inte alls lika effektivt, men bättre än inget alls...

en annan har 40 tuber protexin hemma :idea:
Den på burk funkar inet så bra som pastan på tub så jag bunkrade upp innan det blev säljstopp.

ameo skrev:
Kraffts mag och tarm är inte alls lika effektivt, men bättre än inget alls...

Jag har fått bäst resultat i att först ge protexin i 6 dagar sen efter det använda mag och tarm till det sista så att säga, men jag tror att det är ganska inviduellt. Enbart mag och tarm är bortkastade pengar på min häst

Det finns något som heter Pro-Equo. Det är ungefär som människornas Pro-Viva, fast är gjort på havre.

Oj vad förvirrad jag blir, förstår att Krafts mag tarm bör bytas ut, men vad är bäst av det som nu är tillgängligt på marknaden?
Matte med växande fångskräck.

ameo skrev:
Protexin säljs tyvärr inte längre. Någon som vet om det finns något annat preparat som är baserat på friska hästars tarmflora, som protexinet var?
Hej! Du kan prova med Fiberplex sensitive som säljs av Biofarmab
http://www.eclipsebiofarmab.se/ Det är ganska dyrt.
450:- för en jätte hink. Det är en kur som hästen skall äta varje dag och sedan skall man sluta. Funkar det inte efter hinken är slut så är det ingen mening att fortsätta enligt tillverkaren.
Jag har gett det till min Shettis som har s.k. ute diarré

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Görel
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 379
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka