i vilket sammanhang tävlar man i 115?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Whitaker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 202
W

Whitaker

hej alla.. en fråga.. kollat lite på hästanonnser å så står det tex. tävlad upp till 115cm med plac. vad menas med detta? i vilket sammanhang tävlar man 115??

Sv: i vilket sammanhang tävlar man i 115?

115 är som en 110 hoppningen fast hindrena har 5 cm högre maxhöjd. Just 115 är väl inte så jättevanligt men när man kommer uppåt i klasserna är de nästan lika vanliga som "hela" höjder.

man kan ha 115 på vilken vanlig tävling som helst. kan finnas tex som förklass till allsvenskan.
115 räknas som en 110 vad det gäller championatspoäng mm

okej, då vet jag.. tack så mycket!:bow:

Om det är i ponnysammanhang så kan det tex vara en LA+5cm.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 411
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
720
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 132
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 384
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka