Id märkning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 796
I

Isidor

Vilket skulle ni rekommendera tatuering i örat eller chip. och vad kostar det ungefär i stockholms området.

Sv: Id märkning

Jag skulle nog välja öronmärkning. Det numret ser man ju på en gång och man behöver inte hitta nån som kan scanna.

Men det är ju jag det... :)

Hör efter om prisuppgift hos din djurklinik. Då får du ett korrekt svar direkt.

Mvh Sandra

Jag fick betala 700kr för mina 2 katter att tatuera i örat. Det för de behövde få lugnande. Hade jag gjort det när dom kastrerades och vaccinerades skulle öronmärkningen gått på 250kr för båda två.

Jag slog på stort och gjorde bådeoch på min huskatt. Tatueringen blir ofta oläslig med tiden. Men å andra sidan kan man sätta in ett chip senare om det behövs.

Jag håller med SandraH - tycker öronmärkning är bäst om man ska välja eftersom det då tydligt syns att katten tillhör någon. Men det bästa vore ju vara om man gjorde både och! ;)

Jag har ingen aning om vad det kan kosta, var flera år sedan vi gjorde det på våra katter... Det kan säkert variera mellan olika veterinärer/kliniker också, kan jag tänka mig...

Jag har gjort så att jag tatuerat mina huskatter som är utekatter men rexarna som bara är inne har av skönhetsskäl bara chip;) Men dom ska ju förhoppningsvis aldrig behöva använda sin identifikation heller:)
Kostade 300 kr å chippa rexarna å samma när jag tatuerade huskatterna, men då tatuerades huskatterna i samband med kastration så då var dom redan sövda.

Har öronmärkta katter helt enkelt för att de aldrig har halsband på sig ute (kan strypas eller fastna på annat sätt). Ser någon en till synes omärkt katt så är det svårare att få tillbaka den, Öronmärkningen syns och är tydliga på båda mina stora katter än så länge, den lilla är inte märkt än.
När eller om tatueringarna försvinner tar jag ställning till vad jag gör då. Vet inte om man kan märka om en katt i örat.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
591
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 361
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 077
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka