Igångsättning När???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lakrits
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 722

lakrits

Trådstartare
Har sett lite olika trådar angående igångsättning av sto som fölat. Jag har dock inte läst dom utan frågar här när ni tycker man ska börja med sitt sto igen.
Om man nu börjar sätta igång stoet hur gör ni då med fölet om det inte är avvänjt. Tas den med på ridtur? Inte ut då givetvis utan inhängnat. Störs stona mycket av det?

För min del har jag inte tänkt vänja av fölet helt förrän det är ca.6 månader vilket jag antar är det vanligaste och mest lagomaste(? ni förstår :D).

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
792
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 872
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka