Bukefalos 28 år!

IKEA:s (vita) Tundragolv.

Tassetass

Trådstartare
Det här är långsökt som tusan, men finns det någon här som har IKEA:s vita Tundragolv hemma? Har spanat på det golvet ett bra tag nu, men hade gärna velat se det i miljö.

Andra som har Tundragolv får gärna lägga in bilder också, samt skriva vilken färg det är, förstås. :)

/Jenny
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Tundra har vi! Detta är det som hette... antik-någonting.. antikfärgat kanske det hette helt enkelt :love:

080314%20013forminskad.jpg


/snurpe
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Jag har även Tundras ekfärgade ;) Fast det har jag inte hunnit lägga än, snickarna ska få slutföra sitt först :D

/snurpe
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Jag har ett vitt (gulaktigt vitt) laminatgolv i sovrummet. Men jag vet inte om det är Ikeas, deras Tundra vit ser mycket mer grå ut, på nätet iaf.
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Jag var rädd att du skulle säga så. Min Paint Shop har slutat fungera, men jag försöker fixa lite via de andra vägarna istället.
BRB
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Vitt laminat! Detta är även så kallade "före-bilder" på sovrummet, innan den stora åtgärden. Efterbilder presenteras troligen i maj.

Och om någon tycker sig känna igen sina vackra (inte i min smak då men) bruna tapeter så: Sorry, jag kan inte sova med dem, de åker ut!

DSC00396.jpg


DSC00402.jpg


DSC00403.jpg


DSC00404.jpg


DSC00405.jpg


DSC00406.jpg


DSC00408.jpg


DSC00409.jpg
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Vilket fint golv! Precis som du sa så ser det lite gulare ut än det som är på IKEA:s sida, men bilder kan ju lura ögat. Den där bruna mattan man ser på en av bilderna liknar den som jag tänker täcka med det vita golvet. ;)
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Den spräckliga på andra sidan metallisten? Det är hallmattan. Ok på sin plats just nu, men hade den varit i sovrummet så hade det blivit åtgärder även där.

Herregud vilken tur när man tänker efter, att golvet åtminstone var helt ok. Det är visserligen skadat på ett par ställen (nån har väl dragit nån möbel lite ovarsamt) men där har jag målat i vanlig hobbyfärg så det ser man inte om man inte letar efter det.

Jag är som sagt mycket osäker på om det är Tundra, tycker den ser för gul ut i tonen för det.
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

KL

Ahh, jag visste inte att Ikea hade golv i sitt sortiment! Innebär det att man utan att göra någon åverkan på det befintliga golvet kan täcka hyreslägenhetens jättefula plastmattor med något finare (något fulare går väl inte direkt att finna, men ni fattar ;))?!
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Vad fantastiskt! Men åh, nu blev det lite jobbigt... Jag tror jag får gå och råna en bank eller något. :crazy: ;)
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Vi har det vita Tundra-golvet på vår balkong:

balkis.jpg

BildH016.jpg

balkis2.jpg


Jag älskar det, skulle kunna ha det i hela lägenheten :love: Det enda negativa är att det syns så fort det är minsta lilla smuts på golvet...
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Ahh, äntligen kom det! Det tackar jag för! :bow: Ser man "ådringen" i träet mer IRL än på bilden?
 
Sv: IKEA:s (vita) Tundragolv.

Ja, oh ja, det gör dom! Men det är svårt att få med på bild. Men de finns där, jag lovar :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 630
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 512
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 302
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp