mandalaki

Trådstartare
De ändrar gränssnitt hela tiden - nu kan jag inte hitta länkar som går att använda på Buke vare sig i webversionen eller i appen. Lyckas med möda ladda upp en bild, men får inte rätt sorts länk. Någon som ve4t?

Högerklicka på bilden och välj 'kopiera bildadress'?

De ändrar gränssnitt hela tiden - nu kan jag inte hitta länkar som går att använda på Buke vare sig i webversionen eller i appen. Lyckas med möda ladda upp en bild, men får inte rätt sorts länk. Någon som ve4t?

På dator el mobil?

Från datorn får jag flera länkalternativ och i appen på min androidtelefon så kommer en länksymbol upp när jag tar upp en bild, klickar på den och får flera alternativ, bla "kopiera till urklipp", klickar på den och går sen in på buke, klickar på läggtillbild och trycker ner fingret lite längre i rutan och då står det "Klistra in" och klickar på den, och bilden läggs in i inlägget :)

Från dator
u2qQXOD.jpg

På telefonen (appen, iPhone) trycker jag på bilden och får då upp detta:
XgckW7e.png

Trycker jag då på den runda ikonen får jag upp som alternativ att kopiera länken. Gör jag det så blir det en direktlänk till bilden.

På datorn trycker jag på en bild och får upp detta:

06lgZpm.png

Antingen kan jag högerklicka (som jag gjort på bilden) och ta copy image address, eller så trycker jag bara Copy bredvid Direct Link till höger (vilket jag alltid glömmer att man kan, haha)

Hur är det en möda att ladda upp bilder? (usch vad spydigt det lät, jag menar... på vilket sätt blir det jobbigt?)
I appen finns det för mig en kameraikon längst ned i mitten. Trycker jag på den får jag upp bilderna som är sparade på telefonen och även alternativet att använda kameran. Väljer en bild (eller flera), ställer in hidden istället för public och trycker upload. Tar någon sekund eller så och så ligger bilden eller albumet under min profil.
Så det är hur det funkar på iPhone iaf. :)

Tack för era svar!
Så här:
  • Hur man gör på Buke vet jag, det jag undrade var som jag skrev: hur man får rätt länk, t ex jpg, på imgur med nya gränssnittet.
  • Jag prövade i webbversionen med Safari på mac och i appen på iphone (på ipad har jag gamla appen som var mer intuitiv.
  • Senare i går fick jag dock båda att funka.
  • Mödan med att ladda upp var att jag inte ens hittade Upload.
  • Problemet på iphone var att jag använde Share, fick upp en meny, valde Copy link - och fick en länk som inte var jpg eller något annat som funkar där. Om jag istället för Share tryckte på bilden fick jag upp samma meny så därför gick jag först inte vidare där. Men när jag senare testade igen och nu tryckte på Copy link så fick jag en jpg-länk. Samma meny gav olika resultat beroende på hur man kom till menyn. Användarvänligt? Not so much.
  • Problemet på macen var att jag först inte hittade något annat alternativ än Copy link och den gav fel sorts länk. Nu har jag däremot hittat en lista med alternativa länkar genom att trycka på bilden. Inte så användarvänligt det heller.

Men tack för era försök att hjälpa!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
674
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
394
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka