Bukefalos 28 år!

Imorgon kastreras ena killen!

E

Eskil

Ja, imorgon kapas kulorna på ena killen. Han kommer ha mycket att göra imorgon stackaren. Han fick inte äta på hela dagen (har det med narkosen att göra?), på morgonen 9.45 ska han till vet. på återbesök gällande sitt rinnande öga och så på em/kvällen är det dags för kastrering.

Tycker bara lite synd om honom då han inte får äta och kommer bli tvungen att kolla på när den andra käkar. får se till att sysselsätta han ordentligt med lek när den andra äter ^^

Någon som har några tips eller nått man ska tänka på efter en kastrering?
(:

(vet ej om tråden har rätt prefix)
 
Sv: Imorgon kastreras ena killen!

Se till så han har nära till kattlådan om han fortfarande är sövd när ni kommer hem. Sen ska han helst inte hoppa upp och ner så mycket. Det är de råd jag kan komma på.
 
Sv: Imorgon kastreras ena killen!

Min katt var väldigt slö och låg mycket och sov och vet sa att jag skulle hålla koll på hur han låg så inte andningsvägarna på något viss hindrades. Om de knycker till för mycket med huvudet när de ligger så kan de kvävas sa hon.
 
Sv: Imorgon kastreras ena killen!

Att dom inte ska äta beror väl på att narkosen kan göra dom illamående, och det kan vara jättefarligt att kräkas när dom inte är vakna och inte kan vända sig rätt.
 
Sv: Imorgon kastreras ena killen!

Tack alla tre (:

Blev tyvärr ingen kastrering idag utan den blir om en vecka. Hos veterinären idag på morgonen fick han stanna och bli nersövd för att spola rent tårkanalerna. Kunde då absolut inte låta han bli nersövd två gånger på en och samma dag. Så tisdag om en vecka sker et istället (:
 
Sv: Imorgon kastreras ena killen!

Placera katten nära mat, vatten och låda efter kastreringen. Se till att den får i sig vatten så den inte blir uttorkad. Brukar ta 1-2 dagar innan katten är sig lik igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp