Nussikan

Trådstartare
Jag vet inte om detta är rätt forum, om det inte är det får någon gärna flytta tråden.

Jag funderar på att importera en häst från USA, någon som har importerat därifrån och vet hur det går till, eller vet någon man kan vända sig till? Inte gällande regler etc. det vet jag att man kan få från avelsförbundet, men övriga erfarenheter eller om det finns någon som regelbundet tar in hästar från USA eller Kanada som man kan ta hjälp av?

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 495
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 102
Senast: lilsan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 737
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 716
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka