Importera Western sadel från U.S.A

Lilliputput

Trådstartare
Hej,
jag fundera över att importera en sadel från U.S.A. Har någon av er gjort det förrut? Vad är era erfarenheter? Vad koster transport + tull? Vilka westernsadlar kan ni rekommendera (Qualitet i förhållandet med pris)?

Tack för varje tipp!

Sv: Importera Western sadel från U.S.A

Har inte köpt en westernsadel, men däremot andra sadlar. Det tillkommer tull på 25% av inköpspriset. Iom hur dyra westernsadlar är i USA skulle jag nog tänka mig för en extra gång innan jag köper... Frakt kostar ca 1000:- för en engelsk sadel, kan tänka mig att en western ligger på ca 1500 om du ska få den försäkrad också. Ev mer beroende på hur dyr sadeln är.

Sv: Importera Western sadel från U.S.A

Jag betvivlar att tullsatsen är så hög som 25 %, är det moms du menar?

Till TS: till inkomstpriset kommer eventuell tullavgift, samt frakt och moms.
Ett enkelt räkneexempel, som visar hur det blir om tullsatsen är 10%:

Inköpspris 10 000 SEK.
Tullavgift 10% 1 000 SEK
Frakt 2 000 SEK

Då är du uppe i 13 000 SEK som du sedan ska betala 25% moms på.
Slutsumman blir alltså 16 250 SEK.

För att få klara besked om vad som gäller bör du kontakta Tullverket, www.tullverket.se

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
16 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka