Bukefalos 28 år!

In-ears som inte har ”för bra” ljud?

Rosett

Trådstartare
Låter som en konstig fråga men för mycket bas/diskant och skarpa ljud känns i kroppen och huvudet vilket jag inte vill. Har hittills haft Sony Ericsson HPM-77 vilka fungerat fint i många år men de verkar ha utgått nu
De måste vara runda, annars trillar de ur öronen.
Helst 3,5 mm-kontakt. (Ej lightning). Är skeptisk mot trådlösa men om de sitter bra i öronen och har lagom ljud så funkar det kanske.

Kollade på SONY MDR EX650AP som fått ”bäst i test” men några hade skrivit att s-ljud låter illa med dem så de går bort.

Har ni några tips?
Prisnivå max 500 kr (ca).
 
Har inga tips på specifika hörlurar, men om det är en mobil eller dator du ska ha dom till så kan ofta ett equalizer program höja eller sänka ljudvolymen i de frekvensområden du vill.
 
Låter som en konstig fråga men för mycket bas/diskant och skarpa ljud känns i kroppen och huvudet vilket jag inte vill. Har hittills haft Sony Ericsson HPM-77 vilka fungerat fint i många år men de verkar ha utgått nu
De måste vara runda, annars trillar de ur öronen.
Helst 3,5 mm-kontakt. (Ej lightning). Är skeptisk mot trådlösa men om de sitter bra i öronen och har lagom ljud så funkar det kanske.

Kollade på SONY MDR EX650AP som fått ”bäst i test” men några hade skrivit att s-ljud låter illa med dem så de går bort.

Har ni några tips?
Prisnivå max 500 kr (ca).
Då ska du titta efter modeller som har en app med equalizer. Jag har ett par trådlösa Jabra Elite 75t som jag tycker sitter superbra i örat! Jag använder de till löpning och det har aldrig hänt att de trillat ut. De är runda. Finns medföljande app med EQ som man kan styra ljudet helt och ställa in vilken kurva som helst. Finns också väldigt mga förinställda program med väldigt skiftande ljudbild som gör att du säkert kan hitta rätt. Om inte - är det som sagt bara att höja och sänka själv på de staplar man önskar. Jag är extremt petig med att det ska vara bra ljud och tycker att Jabran lever väl upp till mina förväntningar (men de skulle kunna ha ännu lite bättre ljud).

Vid en snabb googling verkar det inte vara så vanligt med EQ på inears med kabel. Jag får i princip bara träffar på trådlösa. Men spelar du upp via tex Spotify så finns det EQ i den. Men å andra sidan är det sjukt smidigt med trådlösa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp