Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag var väldigt nöjd med den jag hade när jag bodde hos mitt ex. Där kokade potatisvattnet (minst 3 liter +potatis) på kanske fem minuter. Det var lätt att rengöra och detvar sällan saker brände vid i kokkärl etc.
vi har induktionshäll, det jobbigaste var att vi var tvugna byta nästan alla kastruller och stekpannor.... vi hade gamla som inte funkade på induktionshäll/glaskeramik (eller va sjutton det nu heter). Det funkar bra, snabbt. Dock måste man vara väldigt renlig och så.... jag som är en slöpotta tycker jag får städa oftare och torka rent hela tiden fast det kanske är bra
Jag tycker att min induktionshäll var mycket mer lättstädad än en vanlig spis med plattor. Oftast var det bara att gno av den med blöt disktrasa, ibland fick jag använda lite diskmedel. Men det var sällan saker brände fast i hällen iom att den inte blir så varm (utom där grytan har stått).
Hade en sån hos mamma och pappa när jag bodde hemma. Och oj vilken omställning det blev när jag flyttade till lägenhet med vanlig spis.
Blev helt knas vid matlagning i början, för jag var ju van vid att vattnet kokade upp så fort. Fick värma köttbullarna och liknande i micron för dom blev klara så mycket fortare.
Tycker ind.häll är kanon! Det enda jag har lite problem med är steka pannkakor och poppa "riktiga" popcorn.
När jag steker pannkakor blir plattorna för varma och slår ifrån. Förmodar att det beror på att man häller i kall smet så ofta, då värmer den ju på igen. Men jag flyttar runt stekjärnet till de olika plattorna, så blir det bra ändå.
På gamla spisen hade jag en perfekt popcornkastrull som var lite bucklig i botten, så de brände aldrig vid, utan blev så där fantastiskt goda som micropop aldrig kan bli. Men på i.hällen värmer det för snabbt, de hinner inte gotta till sig i oljan, så det fungerar inte alls Men jag har fått vänja mig vi micropop, det får gå.
IT & mobiler
Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
IT & mobiler
Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...