Industrifastighet?

F

FestivalQueen

Vår gård är en industrifastighet, vad innebär det rent praktiskt?
På en jordbruksfastighet är ju renoveringar på ekonomibyggnader avdragsgilla, finns det liknande fördelar med en industrifastighet? Någon som vet något om detta?
Mycket tacksam för svar.
 
Sv: Industrifastighet?

Jag tror att man måste driva någon slags typ av verksamhet där man kan bevisa att man i längden ska gå plus, om man ska kunna göra avdrag. Så är de ialla fall med jordbruksfastighet om jag inte är helt bakom flötet:P
 
Sv: Industrifastighet?

Rent praktiskt kan nog betyda att det kan bli problem att hålla djur där om man fortsätter att ha den som industrifastighet.
Man får göra avdrag och liknade för byggnaderna mot de inkomster man har från fastigheten Så vad ni kan och inte kan beror ju på vilken typ av verksamhet ni bedriver på fastigheten.
 
Sv: Industrifastighet?

Tack för era svar!
På vilket sätt kan det bli problem att hålla djur? *orolig*
 
Sv: Industrifastighet?

En industrifastighet är ju inget som man naturligt håller djur på, så det kommer nog att bero lite på vad det är för industri det handlar om. Vissa typer har ju till och med väldigt strikta regler för djur p g a saker som smittrisk eller skaderisk m m.
 
Sv: Industrifastighet?

Åhå, men då är det nog ingen fara (puh). Det finns en gammal såg och kvarn på gården, men den har inte varit igång sen ibörjan på 80-talet.
Vi använder endast byggnaden till förvaring och festlokal..;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
991
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Ajda
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 203
Senast: Sleepan
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp