Influensavaccin??

Emro

Trådstartare
Vi har idag fått ett erbjudande på jobbet om gratis influensavaccin. Så min egentliga fråga, är det något som är tillåtet/läpligt att ta som gravid?

Sv: Influensavaccin??

Finns det många olika influensavaccin ? Jag hittade detta på Fass.

Fluarix, om detta stod detta:

I OVAN NÄMNDA FALL SKA FLUARIX INTE GES TILL DIG/DITT BARN.

Berätta även för din läkare:

om du/ditt barn har fått några hälsoproblem efter tidigare vaccinationer

om du/ditt barn har nedsatt immunförsvar eller genomgår behandling som påverkar immunförsvaret

om du/ditt barn har någon känd allergi

om du/ditt barn har någon blödningssjukdom eller har lätt att få blåmärken

om du är gravid eller tror att du är gravid.

Graviditet
Erfarenheter från användning av Fluarix under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före vaccination under graviditeten.

Sv: Influensavaccin??

Tack för svar :bow:, visste inte riktigt hur jag skulle leta. Egentligen känner jag inte att jag behöver vaccinet, men tänkte att det kan ju vara bra om man ändå får det.
Men om det inte lämpar sig med graviditet så gör det inte mig så mycket att jag missar det.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är sportlov och dottern är på fritids. Hon har en hårsnodd med en stor dekoration på som hon ska släpa med sig överallt. Hon hade...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126
Övr. Barn Någon mer som har barn som vägrar gå till skolan? Hur hanterar ni det? Sonen skolkar konstant och gör allt för att inte komma till...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: cherie
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka