K
Klockmalvan
Kanske någon här har erfarenheter?
Jag fick i somras veta att jag har en allvarlig kronisk sjukdom som kan gå i skov.
Jag mår just nu "hyffsat". Det här hände när jag var/är föräldaledig så ingen
på min arbetsplats vet något ännu.
Vid sista mötet med den sjuksköterska jag regelbundet träffar, tog hon upp detta med mitt jobb. Hon frågade hur jag tänkte inför att informera kollegorna, chefen mm.
Eftersom jag troligen inte kommer kunna arbeta heltid så känns
det ju naturligt att informera chef, men.. resten?
Vi jobbar tätt intill varann i ett stort team
på ca 20 pers.
"Min" sjuksköterska sa att de från klinikens sida kan komma och dels informera om min sjukdom och dels vara ett stöd för mig....
Är det någon som gjort detta? Hur gick det?
Är det någon som varit med och fått sån information
om en kollega?
Jag får skiftande råd från mina nära: en del tycker jag ska "behålla så mycker jag kan för mig själv"- andra tycker jag ska vara så öppen spm
möjligt.
Jag fick i somras veta att jag har en allvarlig kronisk sjukdom som kan gå i skov.
Jag mår just nu "hyffsat". Det här hände när jag var/är föräldaledig så ingen
på min arbetsplats vet något ännu.
Vid sista mötet med den sjuksköterska jag regelbundet träffar, tog hon upp detta med mitt jobb. Hon frågade hur jag tänkte inför att informera kollegorna, chefen mm.
Eftersom jag troligen inte kommer kunna arbeta heltid så känns
det ju naturligt att informera chef, men.. resten?
Vi jobbar tätt intill varann i ett stort team
på ca 20 pers.
"Min" sjuksköterska sa att de från klinikens sida kan komma och dels informera om min sjukdom och dels vara ett stöd för mig....
Är det någon som gjort detta? Hur gick det?
Är det någon som varit med och fått sån information
om en kollega?
Jag får skiftande råd från mina nära: en del tycker jag ska "behålla så mycker jag kan för mig själv"- andra tycker jag ska vara så öppen spm
möjligt.