ingen aning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hertis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 628
H

hertis

vad är spatt för nåt? Jag vet ju att det är nåt med hovarna/benen. Men är hästen väldigt dålig om den har det

Sv: ingen aning

Spatt sitter i hästens haser. Vill inte ge mig på en närmare beskrivning då jag inte är hundra. Lämnar det åt någon med mer koll på detaljerna :angel:
En spatthäst kan må bra när spatten väl "avstannat". Min gamla ponny är "spatthäst" men rids som vanligt och det enda som märks på henne är att hon är aningen mindre rörlig i haserna.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Freazer
·
Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
249
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka