Bukefalos 28 år!

Ingen mens - gravidtecken - negativt test

Sunshine

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Jag har alltid haft korta cykler (24-26 dagar) och har aldrig varit sen under de 20+ ar som jag haft mens. Men nu ar jag pa dag 31 och ingen mens i sikte. Jag trodde den skulle komma forra helgen men den uteblev. Jag kanner mig gravid, mar lite smailla hela tiden, latta kramper i magen av och till, kan inte dricka kaffe, kanner mig standigt matt och uppblast, har "tinglingar" i brosten som ar rundare och fylligare an vanligt men de gor inte ont, kanns som om jag maste springa och kissa hela tiden fast jag inte egentligen ar kissnodig. Tog ett test igar pa e.m. som var negativt.

Vad mer kan det vara? Jag ar inte stressad, ater inte mediciner, tranar inte for mycket, har inga problem med vikten at endera hallet, och hade oht inga tankar pa att bli gravid for jag och maken har tvillingar och ar ratt nojda med det och har precis kopt en ponny till barnen, MEN vi praktiserar ju inte precis skyddat sex med tanke pa att det tog 4 IVF forsok att fa till vara barn :angel:

Kan det vara en cysta eller myom som orsakar detta? Eller for tidigt klimakterium? Nagon som har liknande erfarenhet?
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

Det där lät ju underligt. Du kanske ska ta blodprov för att verkligen utesluta en graviditet? Ger klimakterium sådana symtom? Jag har HÖRT att om man gör många IVF:er så kommer man tidigare i klimakteriet. Det kan vara en skröna men det är vad jag har hört. Jäkligt coolt på ett vis om du skulle vara med barn! (om ni vill ha ett till).
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

Brukar man må småilla när man är i klimakteriet? Det har jag inte hört, men det kan ju vara möjligt. Inte heller att myom eller nåt annat skulle ge såna klockrena graviditetssymptom låter bekant. Hur var det när du gjorde IVF:en, gav det utslag på gravtester då? Jag tänker att om du har nån problematik så kanske du hör till fåtalet som har låg produktion av hcg i början av en grav? Eller är du skengravid, kanske...?
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

När jag väntade min dotter så syntes det inget positivt alls på gravtesterna. Min bm ville skicka mej till kuratorn då jag glatt svarade att jag visste ju ändå att jag var gravid oavsett vad testet visade :D
När jag var i v.15 däremot, då visade det positivt!
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

En gång hade jag typiska graviditetssymptom. Fick inte min mens på flera månader, mina bröst växte 2 storlekar på 3 veckor, kände mig svullen och uppblåst, stickningar i magen osv...,
Alla test visade negativt ocvh jag höll på att bli galen. Gick till gyn och det visade sig att jag hade en cysta stor som en tennisboll på ena äggstocken och fick åka in på operationsbordet direkt.

Så gör ett gravtest om en vecka, då bör det visa på stickan om du är gravid, visar det negativt och du inte får din mens innan dess tycker du ska gå till gyn och kolla upp det.
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

Ja, det ar ju precis ett sadant scenario som jag ar lite orolig for. Tog ett nytt test igar, ff negativt, men annu ingen mens och det kanns inte heller som om den ar pa ingang.

Jag har bestamt mig for att vanta till pa fredag och sedan ga till lakare om ingen forandring skett.

OM det skulle vara en graviditet sa skulle det sjalvklart vara valkommet - om inte annat for att det vore ett mirakel - men trots att jag kanner mig gravid (mindre idag an i fredags dock) sa tror jag inte att jag ar det.
 
Sv: Ingen mens - gravidtecken - negativt test

det behöver ite vara cysta heller, kan vara så att din kropp hoppat över en ägglossning, då kan man känna sig gravid. Enl läkaren jag gick till när det hände mig är det vanligt att kvinoor ffa över 30 råkar ut för det någon gång. I så fall helt ofarligt och kroppen "hoppar igång" vid nästa ägglossning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp